جهانگردی

سفر به لبنان

سفر به لبنان

سفر به لبنان ، هرگز اولین انتخاب افراد برای گشت و گذار نبوده است! بسیار مشهود است که نزدیک بودن لبنان به کشورهایی مثل #سوریه، #اسرائیل و #فلسطین باعث شده تا خیلی‌ها این کشور را به عنوان یک مکان مناسب برای تعطیلات نشناسند. ولی ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که همه چیز تغییر کرده است. لبنان بسیار مدرن شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می‌شود.

لبنان از همه چیز برخوردار است. از جمله قله‌های پوشیده از برف، چشم‌انداز مدیترانه‌ای، مکان‌های تاریخی، بارها، کلوب‌های شبانه، رستوران‌های سنتی همراه با غذاهای لذیذ، پارک‌ها و ده‌ها مکان تفریحی و دیدنی جذاب که برای همه مناسب هستند. این کشور به قدری زیباست که در برخی منابع از آن به عنوان عروس خاورمیانه یاد شده است. برای دریافت تور و سفر به لبنان همراه ما در آریابان کیش باشید.

دلایل سفر به لبنان

اگرهنوز هم فکر می‌کنید که دلیلی برای سفر  به لبنان وجود ندارد، دلایل زیرا را بخوانید تا شما هم به زودی به جرگه هواردان این کشور بپیوندید. در زیر پنج دلیل اصلی توریست‌ها برای سفر به لبنان وجود دارد. از جمله:

  1. لبنان از آن دسته کشورهایست که مسافران را بدون در دست داشتن ویزا می‌پذیرد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی آب خوردن وارد این کشور شوید و برای خود هتل رزرو کنید. هر ایرانی می‌تواند بدون ویزا به مدت ۲۰ روز در این کشور بماند و تفریح کند.
  2. لبنان از مردمی بسیار شاد برخوردار است و خیلی‌ها بعد از سفر به این کشور از مردم خونگرم و مهمانوازی حرف می‌زنند که تمام سعی‌شان بر نشاندن لبخند بر لب مهمانان کشورشان است.
  3. لبنان کشوری گران نیست و در دسته مقاصد کم هزینه قرار دارد.
  4. از دیگر دلایل سفر به لنان ، موسیقی است. این کشور مردم بسیار شادی دارد که همیشه در حال بزن و بکوب هستند. پس سعی کنید با مردم این کشور شادی کنید و برای خود خاطرات قشنگ ایجاد کنید.
  5. لبنان از فرهنگ غذایی بسیار غنی برخوردار است و عده‌ای تنها برای شکم‌گردی به این کشور سفر می‌کنند. فلافل‌ و غذایی به نام هوموس‌ در این کشور بسیار محبوب هستند و طعم بی‌نظیری هم دارند.

موقعیت جغرافیایی کشور لبنان

لبنان یک عضو کوچک از خاورمیانه است که در سواحل شرقی دریای مدیترانه در غرب آسیا واقع شده است. این کشور در نیمکره‌های شمالی و شرقی زمین واقع شده است. این کشور از غرب با دریای مدیترانه، از جنوب با اسرائیل و از شرق و شمال با سوریه هم مرز است.

مهم‌ترین شهرهای لبنان شامل: العریضه، المینیه، آنفاه، السرافند، بعلبک، باترون، بینو، بیروت، ال مینا، حلبا، حسبیه، هرمل، جبایل، جزینه، جونی، کوشا، ماچقارا، ناگورا و… می‌شود. مساحت لبنان در حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع است. این کشور از شمال به جنوب حدود ۲۱۰ کیلومتر و از شرق به غرب ۲۵ تا ۸۰ کیلومتر امتداد دارد. بیروت، پایتخت و مهم‌ترین بندر آن است.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به لبنان

لبنان در هیچ جای خشکی مانند دیگر کشورهای خاورمیانه قرار ندارد و دارای آب و هوای معتدل و چهار فصل متمایز است. اواخر بهار، می و ژوئن، و همچنین ماه‌های پاییز اکتبر و نوامبر، بهترین ماه‌ها برای پیاده روی و گشت و گذار در مکان‌های تفریحی لبنان هستند. دمای تابستان از ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی گراد در مناطقی مانند بیروت می‌تواند افزایش یابد، در حالی که این دما در ارتفاعات بسیار کم‌تر است. به طور کلی بهترین زمان برای رفتن به لبنان بهار و پاییز است، زمانی که هوا بسیار ملایم‌تر است و مناظر در زیباترین حالت خود قرار دارند و مکان‌های تاریخی به هیچ وجه شلوغ نیستند.

مختصری از تاریخ بیروت

اگر بخواهیم مختصری از تاریخ شهر بیروت بگوییم اینطور بیان می شود که، اولین بار در نامه های باستانی مصری، تل العمارنا متعلق به قرن پانزده پیش از میلاد نام برده شده و پس از آن نیز بطور متمادی منطقه‌ای مسکونی بوده‌است. شهر بیروت از قدیمی ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود و آثار مهمی از دوره های مصری، فنیقی، یونانی، رومی، بیزانسی، ایرانی و عثمانی در آن کشف شده است. حدود ۲۰۰ پیش از میلاد، آنتیوخوس سوم بر بطلمیوس پنجم پیروز شده و بیروت را ضمیمه قلمرو سلوکی‌ها و سوریه کرد. با پیروزی مسلمانان، دوران تازه‌ای برای بیروت آغاز شد.

آب و هوای شهر بیروت

شرایط آب و هوایی بیروت با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در تمام طول سال می توان گفت که مطلوب بوده و از ماه جولای تا سپتامبر در این شهر کاملا آب و هوا داغ و شرجی است. بهار و پاییز این ناحیه برای اغلب مردم، بهترین زمان برای سفر محسوب می‌شود، چرا که دمای هوا معتدل و بارش باران هم به ندرت اتفاق می‌افتد. زمستان‌ها اما به مدت طولانی شاهد ریزش باران خواهیم بود. با این وجود در این مدت هم دمای هوا چندان سرد نمی‌شود.

اطلاعات ضروری شهر بیروت در لبنان

زبان رسمی: عربی
واحد پول: لیره لبنان (LBP)
نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت – ۵۰ هرتز
پیش شماره: (۰۱) ۹۶۱+ 

 

شماره های اضطراری پلیس: ۱۱۲ 

آمبولانس: ۱۴۰

آتشنشانی: ۱۷۵

اختلاف ساعت با تهران: بیروت یک ساعت و نیم عقب تر از تهران است.
فرودگاه: فرودگاه بین المللی رفیق حریری (BEY)

 

اقامت در بیروت

ما پیشنهاد می کنیم که برای اقامت در شهر بیروت حتما از هتل های لوکس این شهر استفاده کنید؛ از همین منطقه ای از این شهر را که می توانید حسابی در آن لذت ببرید و به جاذبه های دیدنی شهر دسترسی داشته باشید را معرفی خواهیم کرد، این منطقه خیابان اشرفیه نام دارد و سطح قیمت ها در آن نسبتا بالا است اما خوب کیفیت زندگی در آن بالاتر از چیزی که انتظارش را دارید. در ادامه ی راهنمای سفر به بیروت می خواهیم چند هتل خوب در این شهر دیدنی که به عروس خاورمیانه مشهور است.

هتل های پیشنهادی در شهر بیروت

هتل فنیسیا | Phoenicia Hotel

از لوکس ترین هتل های شهر بیروت، که امکانات خیلی خوبی ارائه می ده و جزو هتل های منتخب مردم در سال ۲۰۱۵ بوده. از امکاناتش می شه به استخر، رستوران، باگاه بدنسازی، اینترنت رایگان، رم سرویس،  مرکز ماساژ، زمین تنیس، صبحانه رایگان، اتاق خانوادگی، اتاق بیزینس، ترانسفر فرودگاه، اتاق ملاقات، لاندری و صندلی بچه اشاره کرد.

شماره تلفن: ۰۰۹۶۱۱۳۶۹۱۰۰

آدرس: PO Box 11, Minet El Hosn

هتل هیلتون | Hotel Hilton

از هتل های لوکس و خیلی خوب شهر بیروت، که امکاناتی مثل رستوران، استخر، باشگاه بدن سازی، سوئیت لوکس، اتاق خانوادگی، اتاق بیزینس، رم سرویس،  لاندری، مرکز ماساژ، صندلی بچه و اتاق ضیافت داره. هیلتون جز هتل های منتخب گردشگر ها در سال ۲۰۱۵ بوده.

شماره تلفن: ۰۰۹۶۱۱۵۰۰۶۶۶

آدرس: Charles De Gaulle ،Sin El Fil ،Horsh Tabet

غذاهای معروف لبنانی

مهم‌ترین بخش از سفر به لبنان ، شکم‌گردی است چون این کشور از غذاهای متنوع زیادی برخوردار است که طعم بی‌نظیرشان تا مدتها زیر زبان خواهند ماند.

سالاد تبوله

تبوله یک سالاد لبنانی منحصر به فرد است که از جعفری تازه و نعناع، یک مشت بلغور، گوجه فرنگی خرد شده و پیاز، و همینطور آب لیمو ترش و روغن زیتون تهیه می‌شود. این غذای سنتی و با مزه در واقع نوعی پیش غذا است که خوردن آن در همه ساعات روز بسیار مناسب و سیر کننده است.

سالاد تبوله

فلافل | Falafel

فلافل که دیگر نیازی به معرفی ندارد چون در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است. این غذای مشهور و دوست داشتنی در لبنان هم به سبک و سیاق خود طبخ می‌شود و اتفاقاٌ در ایران نیز بسیار رواج پیدا کرده. فلافل از غذاهای اصیل لبنانی محسوب می‌شود و مواد اصلی آن نخود چرخ است. در سفر به لبنان حتماً این غذا را امتحان کنید زیرا فلافل لبنانی کمی با فلافل‌هایی که ما در کشور خودمان طبخ می‌کنیم یا از ساندویچی‌ها تهیه می‌کنیم، کمی فرق دارد. این نوع فلافل را به جای قرار دادن در نان باگت در نانی به نام پیتا قرار داده می‌شود و به آن سبزیجات و سس تاهینی اضافه می‌کنند.

شاورما | Shawarma

یکی دیگر از لذیذ‌ترین غذاهای لبنانی شاورما است. این غذا از مقداری گوشت کبابی خرد شده یا گوشت مرغ تهیه می‌شود. جالب است بدانید وقتی شاورما با گوشت مرغ تهیه می‌شود به آن شاورمای مرغ می‌گویند. غالباً شاورما با مقداری گوشت کبابی خرد شده، سبزیجات و سس تاهینی طبخ می‌شود که معمولاً به همراه سالاد تبوله سرو می‌شود. این یک ترکیب بی‌نظیر و خوشمزه در فهرست غذاهی لبنان است.

کوفته | Kafta

غذای پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به لبنان ، غذایی بن نام کوفته است. این غذای لذیذ از ترکیب مقداری گوشت چرخ کرده، ادویه جات، پیاز، جغفری، خرده‌های نان و.. تهیه می‌شود. کوفته لبنانی یکی از لذیذترین غذاهای لبنانی است که طعمی فوق العاده خوشمزه دارد. برای تهیه این نوع کوفته، تمام مواد ذکر شده در هم ورز می‌دهند و به صورت کوفته‌های کوچک به سیخ می‌کشند. این غذا اغلب به همراه سیب زمینی یا سس گوجه سرو می‌کنند.

غذای لبنانی

هزینه غذا در لبنان

در راهنمای سفر به لبنان ما به حدودی از قیمت وعده های غذایی در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۰ دلار را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۵۰ دلار پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در بیروت به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸.۵۰ دلار می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۰.۴۰ و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳.۲۷ دلار بپردازید.

هزینه ی حمل و نقل در بیروت

بهترین و آسانترین راه برای گشت و گذار در بیروت استفاده از اتومبیل شخصی یا کرایه‌ کردن ماشین است. اگر اهل پیاده‌روی هستید باید بدانید که نزدیک بودن محل اقامت به مناطق دیدنی شهر نقش مهمی در سفرتان ایفا خواهد کرد. همچنین بد نیست که برای امنیت بیشتر پیش از انتخاب هتل بدانید که آن اقامتگاه ترنسفر دارد یا خیر.

هزینه بلیط تک سفره ۱.۳۳ دلار
هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۶۰ دلار
هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۵.۶۰ دلار و به ازای هر یک کیلومتر ۲ دلار به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۳ دلار باید پرداخت نمایید.
هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۰.۹۵ دلار

جاذبه‌های گردشگری لبنان

لبنان با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون نفر، شهرت مالی و تجاری زیادی در بین کشورهای عربی ایجاد کرده است. بیروت که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور است به عنوان پاریس خاورمیانه شناخته می‌شود. قبل از سفر به لبان نیاز است بدانید که این مکان بیش از یک مقصد تعطیلات خیره کننده است و تجربه‌ای متفاوت را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در زیر برخی از بهرتین مکان‌های تفریحی لبنان را معرفی می‌کنیم. اینها شامل:

بعلبک

بعلبک یک شهر اخلاقی است که در دره بقاع لبنان واقع شده است و در آن جاذبه‌های ارزشمندی از گنجینه‌های لبنانی وجود دارد. در میان بناها، معبد باکوس بهترین زیارتگاه باستانی با برج‌های باشکوه است. یکی دیگر از نقاط گردشگری معروف، معبد ژوپیتر با ستون‌های فوق‌العاده آن است. این مکان سالانه میزبان جشنواره بین المللی بعلبک است که با حضور سازمان‌های بین المللی و هنرمندان برای کار بر روی خرابه‌های شهر قرون وسطایی برگزار می‌شود. زمین‌های سبز اطراف و مزارع نیز یک تجربه شگفت انگیز در فضای باز را ایجاد می‌کنند.

بعلبک

موزه ملی بیروت

موزه ملی بیروت مهم‌ترین موزه حفاظت از آثار باستانی لبنان باستان است که در سفر به لبنان باید از آن بازدید کنید. این موزه به سبک الهام گرفته از فرانسه طراحی شد و در سال ۱۹۴۲ به طور رسمی به روی گردشگران گشوده شد. در این موزه بیش از ۱۰۰۰۰۰ آثار باستانی، مجسمه و آثار باستانی متعلق به دوران قبل از تاریخ و قرون وسطی نگهداری می‌شود. آثار برجسته این موزه شامل مجسمه‌های فنیقی و جواهرات طلای بیزانس است. موزه ملی بیروت به دلیل آسیب‌های ناشی از جنگ‌های جهانی، چندین بار مرمت شده است.

بیبلوس

بیبلوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که در طول این سال‌ها به طور مداوم ساکن بوده است. به احتمال زیاد این اولین شهری باشد که در زمان سلسله فنیقی ایجاد شده است و در حال حاضر یک میراث جهانی است. این مکان کوچک دارای تاریخ غنی است و یک شهر باستانی مهم است. Byblos یک منطقه ماهیگیری ساحلی است و  به عنوان یک بندر کوچک دنج بسیار مورد توجه علاقه‌مندان غذاهای دریایی قرار می‌گیرد.

غار جعیتا

اگر دوست دارید در سفر به لبنان از یک جای عجیب و غریب دیدن کنید، سراغ غار جعیتا بروید. در ۱۸ کیلومتری شمال بیروت، در لبنان، در دره نهر الکلب، غار جعیتا مایه افتخار لبنانی‌ها است و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کند. از کشف این جاذبه بیش از نیم قرن  می‌گذرد و شامل دو غار است: قسمت بالا و پایین. در سال ۱۸۳۶، کشیش ویلیام تامسون، مبلغ آمریکایی، غار پایینی را کشف کرد. او تا ۵۰ متر وارد این غار شد و از رودخانه‌ای عبور کرد که دریاچه‌ای را در نزدیکی ورودی تشکیل می‌دهد.

در سال ۱۹۵۸، غارشناسان لبنانی قسمت فوقانی غار را که در ۶۰ متری بالای غار پایینی واقع شده بود کشف کردند و امروزه توسط یک پل مخصوص پیاده روی مخصوص بازدیدکنندگان قابل دسترسی است. از آن زمان، این غار به یک جاذبه گردشگری و نگین طبیعت تبدیل شد.

بهترین مکان های دیدنی پاتایا

تایر

تایر در منطقه جنوبی کشور واقع شده است. این شهر کوچکی است که ابتدا بر روی سازه‌های سنگی ساخته شده است و نشان دهنده ویرانه‌های باستانی یک مرکز تجاری بزرگ است. سعی کنید در سفر به لبنان از شهر دیدن کنید چون این یک شهر قدیمی فنیقی است و به دلیل مکان‌های سنتی خود از جمله بقایای، هیپودرومهای رومی و بنادر دریایی که قدمت آنها به ۲۷۵۰ قبل از میلاد می‌رسد مشهور است. امروزه تایر یک شهر بندری شلوغ با تمام امکانات رفاهی مدرن است. حدود ۰.۲ میلیون ساکن در آن زندگی می‌کنند و یک مقصد گردشگری محبوب در منطقه است.

Beit ed-Dine

بیت الدین در قرن نوزدهم بر روی کوهی در اطراف یک شهرداری کوچک تأسیس شد، این یک قصر چشمگیر و نمونه‌ای خیره کننده از معماری لبنان است. این کاخ با حیاط‌ها و تراس‌های تزئین شده و زیبا، شیوه زندگی مجلل امپراتورهای اولیه خود را منعکس می‌کند. به موازات این شهر کوهستانی، دره‌های شیب دار و تنگه‌های زیبایی وجود دارد که چشم اندازهای پانورامایی را برای گروه‌های مسافر بازدید کننده به نمایش می‌گذارد. این مکان همچنین تابستان‌ها میزبان فستیوال بیت الدین است که هزاران نفر از طرفداران در آن شرکت می‌کنند.

بایدها و نبایدها در شهر بیروت

  • توجه داشته باشید با توجه به شرایطی که در کشور لبنان برقرار است، زمانی که بیروت خواستید سفر کنید حتما مقداری همراهتان پول نقد داشته باشید. چرا که بسیاری از فروشگاه‌ها در لبنان کارت‌های اعتباری یا چک‌های مخصوص سفر را نمی‌پذیرند.
  • لازم به ذکر است که همه‌ی فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و… دلار را می‌پذیرند و حتما لازم نیست که دلارهایتان را تبدیل کنید. هر دلار آمریکا چیزی در حدود ۱.۵۰۰ لیره لبنان است.
  • در شهر بیروت شما می توانید بسیاری از گشت و گذارهای خودتان را پیاده بروید، بنابراین حتما کفش مناسب پیاده روی همراه خوتان داشته باشید.
  • یکی بزرگترین جشن هایی که در این شهر برگزار می شود، عید فطر است، و با آتش بازی هایی که انجام می شود بسیار هیجان انگیز می شود؛ اگر برنامه سفرتان را در این زمان تنظیم کنید بسیار بهتان خوش خواهد گذشت.
  • بیروت شهر خوبی برای خرید است و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ زیادی دارد که انواع کالاهای برند را عرضه می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که تمامی فاکتورهایتان را جمع‌آوری کرده و در فرودگاه به باجه‌ی تکس فری مراجعه نموده و مبلغ اضافی پرداختی خود را پس بگیرید.

قبل از اینکه از هتل خارج شوید، از آنها بپرسید تا تخمین بزنند آنچه می خواهید انجام دهید چه مقدار هزینه دارد. برای رفتن به موزه باید چه مقدار بپردازم؟ چقدر باید پرداخت کنم تا یک لباس مانند این آماده شود؟ آنها می توانند به شما راه و روش چانه زنی را به خوبی توضیح دهند.

اتوبوس، ارزان ترین و بدون دردسر ترین راه برای گردش سراسر شهر است و راحت و کارآمد است.

برای یافتن ارزان ترین مواد غذایی در شهر به بخش قدیمی شهر سر بزنید که پر از دکه های خیابانی با خوراک های کم هزینه است. غذاهایی که شاید در نگاه اول عجیب باشند اما می توانند شما را عاشق هانوی کنند!

جمع بندی

اگر قصد سفر به لبنان را دارید و نیازمند یک راهنمای خوب هستید، ما در آریابان کیش  آماده کمک به شما عزیزان هستیم. در این مطلب ما با شرایط و مدارک لازم برای سفر به کشور لبنان آشنا شدیم و نکات لازم را خدمت شما ارائه دادیم. لطفا در صورت هر گونه سوال درباره لبنان، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای رزرو مناسب ترین تور لبنان همین الان تماس بگیرید. شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۶۹۹۱۱

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *