جهانگردی

سفر به سوئیس

سوئیس بدون شک یکی از زیباترین کشورهای اروپاست. سوئیس با منظره‌های چشم‌نواز آلپ، غذاهای محلی دلچسب و مقوی، شهرهای تاریخی و مشهور کشوری است که هیچ گردشگری را ناامید نمی‌کند. در سوئیس هر جایی که بروید و هر کاری که انجام بدهید، قطعاً از زیبایی طبیعی خیره‌کننده، پنیر و شکلات خوشمزه و حمل و نقل عمومی کارآمد و با کاربری آسان بهره‌مند خواهید شد. سوئیس کشوری است که با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کند و سوئیسی‌ها مردمی شاد و سالم هستند. مقاله حاضر راهنمای کامل سفر به سوئیس است. در این راهنما نگاهی به جاذبه‌های گردشگری مهم سوئیس خواهیم داشت و نکات مهمی را که پیش از سفر به این کشور باید از آن‌ها مطلع باشید، توضیح می‌دهیم.

ما در آریابان کیش صفر تا صد سفر شما به کشور سوئیس را تضمین میکنیم. با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت. فقط کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

اخذ ویزای سوئیس

ویزاها در سوئیس به 4 دسته تقسیم می شوند که به ترتیب شامل:

  • ویزای نوع A (ترانزیت)
  • ویزای نوع B (ویزای عبور)
  • ویزای نوع C (ویزای شنگن)
  • ویزای نوع D (ویزای ملی) می باشند.

به عنوان مسافری که به ویزا نیاز دارد، باید مدارک لازم را برای دریافت ویزای سوئیس داشته باشید تا بتوانید درخواست‌تان را کامل کنید. مدارک لازم جهت دریافت ویزای قانونی سوئیس به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای سوئیس: فرم را با اطلاعات صحیح پر کنید؛ اطلاعات مندرج در فرم باید با اطلاعات ذکر شده در بقیه مدارک همخوانی داشته باشد.
  • دو قطعه عکس پاسپورتی: عکس‌ها باید یکسان باشند و شرایط لازم برای عکس درخواست ویزای شینگن سوئیس را داشته باشد.
  • پاسپورت ملی: پاسپورت‌ باید حداقل تا سه ماه پس از تاریخ بازگشت از سوئیس معتبر باشد، بیش از ده سال از صدورش نگذشته باشد و حداقل دو صفحه سفید داشته باشد.
  • کپی ویزاهای قبلی: اگر قبلاً ویزای سوئیس، قلمروی شنگن یا یکی دیگر از کشورهای جهان را گرفته‌اید، کپی آن ویزاها را به سفارت‌ یا کنسولگری ارائه بدهید.
  • بلیط رفت و برگشت: باید مدرکی ارائه کنید که نشان بدهد بلیط پرواز رفت و برگشت‌تان را رزرو کرده‌اید. شماره پروازها، تاریخ‌ها و جزئیات باید در این مدرک قید شده باشد.
  • مدرک داشتن اقامتگاه در سوئیس: این مدرک می‌تواند برگه رزرو هتل باشد.
  • مدرک وضعیت تأهل: این مدرک می‌تواند سند ازدواج، گواهی تولد فرزندان، گواهی فوت همسر و … باشد.
  • گواهی تمکن مالی برای دوره اقامت در سوئیس: باید ثابت کنید که حداقل 100 فرانک سوئیس معادل 92.34 یورو در روز را برای پرداخت مخارج سفرتان به سوئیس در حساب بانکی‌تان دارید. اگر دانشجو باشید این مبلغ به 30 فرانک سوئیس یا 27.70 یورو در روز کاهش می‌یابد.
  • نامه پوششی یا کاور لتر: کاور لتر نامه‌ای فردی است که دلیل سفرتان به سوئیس، مدت زمان اقامت در این کشور، زمان ترک سوئیس و جزئیات دیگر را در آن توضیح می‌دهید.
  • بیمه ویزای مسافرتی شینگن: بیمه درمانی مسافرتی معتبر برای سوئیس و کل منطقه شینگن را تهیه کنید. حداقل پوشش بیمه‌نامه برای فوریت‌های پزشکی باید 30.000 یورو باشد.

جهت اقدام برای اخذ ویزای شنگن، موسسه آریابان کیش سفر در کنار شما عزیزان است تا فرآیند اخذ ویزا را برای‌تان آسان نماید. ما برای شما وقت سفارت میگیریم و خیالتان از ریجکت نشدن درخواستتان راحت باشد.

بلیط هواپیما

برای سفر از تهران به شهرهای مختلف سوئیس پروازهای مختلفی وجود دارند. شما می‌توانید هم از پروازهای مستقیم و هم از پروازهای غیر مستقیم استفاده نمایید. در ماه فوریه که کمترین مسافرت به سوئیس اتفاق می‌افتد، قیمت یک بلیط حدوداً 200 یورو است.

  • پرطرفدارترین مسیرهای هوایی از تهران به سوئیس عبارتند از: از تهران به زوریخ، تهران به ژنو و تهران به بازل.
  • ترکیش ایرلاین محبوب‌ترین شرکت‌ هواپیمایی برای پرواز از تهران به سوئیس است.
  • ژنو، زوریخ و بازل محبوب‌ترین شهرهای سوئیس برای گردشگران است.

تبدیل ارز در سوئیس

همراه نداشتن حداقل یک مقدار پول نقد مشکلاتی جدی را در سفر به اکثر کشورها ایجاد می‌کند. بنابراین مسافرانی که برای گردش یا کار به سوئیس سفر می‌کنند، همواره با این مسئله رو به‌ رو هستند که چطور ارز خارجی را با کمترین هزینه ممکن تهیه کنند. یورو در بسیاری از بانک‌ها و حتی دستگاه‌های خودپرداز در دسترس است. تهیه ارزهای رایج دیگر، مانند پوند انگلیس، دشوارتر است. خرید آنی ارزهایی که استفاده از آن‌ها چندان در سوئیس رایج نیست، فقط از تعداد محدودی از شعبه‌های بانک‌های سوئیس ممکن است.

حتی اگر مشتری بانک نباشید، می‌توانید ارزتان را در شعب بانک‌ها، مانند شعبه‌های فرودگاه زوریخ و بانهوف اشتراسه زوریخ تبدیل کنید و طبق قانون از همان نرخ مشتریان بانک بهره‌مند شوید. البته غیرمشتریان باید کارمزدی به مبلغ 5 تا 10 فرانک را برای دریافت خدمات بپردازند. قبل از مراجعه با شعبه بانک تماس بگیرید تا مطمئن شوید که ارز مورد نیازتان را موجود دارند؛ همچنین مقدار کارمزدی را که باید برای تبدیل ارز پرداخت کنید، سؤال کنید. اکثر بانک‌ها نرخ تبدیل ارز مشابهی را برای ارزهای اصلی مانند یورو، پوند انگلستان یا دلار آمریکا اعلام می‌کنند. اما هنگام خرید ارزهای دیگر به جز سه ارز فوق باید به نرخ تبدیل ارز توجه کنید.

آب و هوای سوئیس

اکثر مسافران تابستان، بین ماه می و سپتامبر، را برای سفر به سوئیس انتخاب می‌کنند. آب و هوای سوئیس در ماه‌های ژوئیه و اوت از بقیه سال گرم‌تر است، در مسیرهای پیاده‌گردی اثری از برف دیده نمی‌شود و روزها بلندتر است. اگر حوالی روز یکم اوت (August 1st) در سوئیس باشید، می‌توانید در ده‌ها جشنی که برای پاسداشت روز ملی سوئیس برگزار می‌شود، شرکت کنید و از تماشای آتش‌بازی لذت ببرید. بیشینه دمای هوا در فصل تابستان به 18 تا 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حد فاصل ماه‌های آوریل-مه و اکتبر-نوامبر یا به قول سوئیسی‌ها زمان بین‌فصلی (Zwischenzeit) برای اسکی و فعالیت‌های تابستانی فصلی است که سوئیس نه خیلی خلوت و نه خیلی شلوغ است. این زمان برای گردش در شهر عالی است، اما شهرهای پاتوق اسکی کاملاً خلوت‌اند و بسیاری از مراکز تفریحی بسته‌اند. آب و هوا نیز غیر قابل‌ پیش‌ بینی است.

فصل اسکی از دسامبر تا مارس است، شهرهای پاتوق اسکی در این فصل شلوغ و بسیار گران می‌شود. اگر اسکی‌باز باشید، شلوغی و گرانی احتمالاً چندان برای‌تان مهم نخواهد بود، چون سوئیس بهترین پیست‌های اسکی جهان را دارد. برعکس شهرهایی مانند زوریخ در این زمان خلوت‌تراند، چون همه به سمت کوه‌ها هجوم می‌برند. سوئیس در این ماه‌ها سرد است و دمایش به زیر صفر می‌رسد، پس یادتان نرود که چند لایه لباس بپوشید.

Panorama of lake Brienz with the town Brienz in the background, Switzerland

زبان و مذهب مردم سوئیس

اگر بخواهیم دقیق بگوییم که زبان رسمی کشور سوئیس به چه نامی ثبت شده است، باید بگوییم که در واقع چنین زبانی وجود خارجی ندارد. بله درست است! همانطور که ممکن است حدس بزنید، سوئیس کشوری چند زبانه بوده و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی به رسمیت شناخته می شود. درصد بزرگی (64.4 درصد) از جمعیت کشور سوئیس، به زبان آلمانی تکلم کرده و مابقی افراد به دیگر زبان های گفته شده تسلطی نسبی دارند! می رسیم به دین مردم این کشور که در سوئیس، از بدو تولد آموزش های دینی با مسیحیت پیوند زده شده و کاتولیک از بین فرقه های دیگر به مانند پروتستان و ارتدوکس رواج بیشتری دارد!

واحد پول کشور سوئیس

امروزه می توان گفت که “فرانک” به عنوان واحد پول رسمی سوئیس به رسمیت شناخته می شود که در سال های اخیر ارزش آن به قدری بالا رفته که با دلار آمریکا نیز توانسته است تا حدودی برابری کند! حال حساب کنید که با یک دلار در دست؛ با بالا و پایین رفتن های روزمره خود نرخ آن به تومان چقدر می شود و هنگامی که به جواب قطعی رسیدید، متوجه خواهید شد که به همان میزان پول نیز هنگام سفر به سوئیس، نیاز دارید.

حمل و نقل در سوئیس

به طور کل سیستم حمل و نقل عمومی در سوئیس کارآمد، تمیز و ایمن بوده و عده زیادی از مسافران دائمی این کشور از آن رضایت دارند اما اصلی ترین وسایل حمل و نقل در این کشور، شامل: اتوبوس، تراموا و قطارهای محلی/S-bahen می شوند که گسترش زیادی را هم در اغلب محله ها و کلان شهرها در چندین سال اخیر داشته اند! اما نکته جالبی که به بخش حمل و نقل سوئیس پیوند خورده این است که استفاده از خودرو شخصی برای جابه جایی مسافران توصیه نمی شود، زیرا استفاده همزمان از خودرو و پارک، علاوه بر اینکه در کلان شهرها از مالیات سنگینی برخوردار است؛ رانندگی نیز با کمی دشواری همراه می باشد. پس اگر می خواهید در هزینه های سفرتان کمی صرفه جویی کنید؛ بهتر است کارت حمل و نقل را (در هر شهری که مقصد شما آنجا است) تهیه فرمایید! البته حمل با “قایق” نیز در کنار موارد گفته شده، گزینه بسیار خوبی می تواند در حین سفر باشد زیرا که دو نوع از آنها، یعنی اتوبوس های رودخانه و کشتی های بخار دریاچه؛ در تابستان نسبت به فصل زمستان فعالیت بیشتری داشته و بسیار مفرح تر هستند! شرکت هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایرلایز/Swiss International Airlines هم که در واقع تحت نظر شرکت “هواپیمایی لوفتانزای” هلند فعالیت می کند، دارای یکی از جوانترین ناوگان های هواپیمایی بوده که در سه کلاس پروازی بیزینس، اکونومی و فرست کلاس به 110 کشور جهان و به بیش از 50 نقطه ی مختلف پرواز دارد!

سیم کارت در سوئیس

سوئیس کام، سان رایز و سالت موبایل سه اپراتور موبایل در سوئیس می باشند که البته سوئیس کام با پیشی گرفتن از رقبای خودش با (6.6 میلیون مشتری) عنوان بزرگترین اپراتور این کشور را به خود گرفته است. این را به یاد داشته باشید که برای خرید هر یک از سیم کارت هایی که جزء این سه برند هستند؛ داشتن پاسپورت الزامی بوده و هر روز تنها با پرداخت دو فرانک، شما قادر خواهید بود تا بسته ی نامحدود سیم کارتِ شرکت سوئیس کام را فعال کرده و ماهانه تا ده گیگ اینترنت همراه خود داشته باشید. چه چیز بهتر از این؟!

شهر برن

شهر “برن” اینطور توصیف می شود که هم از نظر تاریخی و هم از نظر مناظر طبیعی؛ حرف های زیادی برای گفتن به گردشگران دارد. بدون شک، بازدید از این شهر می تواند یکی از بهترین خاطرات زندگی را برای آنها رقم زند!

 

حال این موارد نامبرده شده، مکان های خاص و جذابی در برن محسوب می شوند که هنگام بازدید از این شهر، می توانید به آن ها سر بزنید:

  1. برج ساعت/Zytglogge: این برج، تقریبا همزمان با پیدایش شهر “برن” ساخته شد که قدمت آن به 800 سال پیش از میلاد برگشته و به بازدیدکنندگان این اجازه داده شده تا از طریق 130 پله قدیمی تعبیه شده در آن، به بالای برج رفته و از نمای آن لذت ببرند!
  2. کلیسای جامع برن/The Cathederal Bern: به این کلیسا، کلیسای جامع سنت “وینسنت” هم می گویند زیرا این کلیسا از اواخر قرون وسطی تا به الان بزرگترین کلیسای سوئیس هم شناخته شده است!
  3. باغ رز/Rosen Garten: شاید باغ رز یک جاذبه گردشگری پر ابهت نباشد اما اگر به دنبال جایی می گردیم که تماما سرشار از انرژی مثبت و گل باشد، قطعا رفتن به این بهشت زیبا موجب تقویت بخشی روحیه مان است!
  4. پارک خرس ها/Bear Pit: از اسمش مشخص است؛ پارکی برای خرس های گریزلی که می توانید به آنها غذا دهید و از بودن در کنار آنها لذت ببرید!
  5. موزه ارتباطات/Museum of Communication: تا به حال به گوشتان خورده که در مکان های دیگر دنیا هم، موزه ای با عنوان ارتباطات وجود داشته باشد به مانند کشور خودمان؟! اگر نه، خوب است که بدانید در این موزه هر گونه وسیله ارتباطی قدیمی به مانند صندوق پست و تمبر تعبیه شده که در کنار آنها، شما قادر خواهید بود تا از بخش های دیگر این مجموعه که کمی فضای آن مدرن تر می باشد، دیدن فرمایید! یک موزه واحد اما با دو دنیای متفاوت و جدا از هم….

شهر زوریخ

قبل از اینکه بخواهیم برایتان کمی بیشتر راجع به شهر “زوریخ” حرف بزنیم، خوب است که بدانید در این شهر؛ آموزش، سیاست و کیفیت سبک زندگی، جزء تنها مواردی تلقی می شود که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در سال 2014  گران ترین شهر جهان هم از آن نیز یاد شده است. البته طبق گفته چندین گردشگر زوریخ، علاوه بر اینکه دیدنی های بسیار زیادی داشته به همین علت هم به پایتخت فرهنگی کشور تبدیل شده که از نظر گردشگری نیز حتی از برن که پایتخت سوئیس نام دارد هم قوی تر عمل کرده است!

 

این هم چند مکان دیدنی در زوریخ که خوب است به آن سر بزنید:

  1. التستاد زوریخ/Zurich Altstadt: منطقه ای تاریخی در شهر زوریخ که در آن بازارها، میادین و ساختمان های بی نهایت جذاب تعبیه شده که هر یک از آنها، معماریشان تلفیقی از سبک گوتیک و قرون وسطایی نیز می باشد!
  2. کوه اتیلبرگ/Uetliberg: اگر علاقه زیادی به طبیعت دارید، برای اینکه حداقل تا چند ساعت از بودن در آن نهایت لذت را ببرید، کوه اتیلبرگ همان کوه ایده آلی محسوب شود که در مسیر آن از فعالیت هایی نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری هم می توانید بهره ببرید!
  3. موزه ملی سوئیس/Swiss National Museum: چیزی که از همه بیشتر موزه ملی سوئیس را از دید توریست ها جذاب تر می کند، این است که بنای ساختمان این موزه در سال 1898 به شکل یک قصر فرانسوی درآمد و با ورود به این موزه هر آنچه که به تمدن و هنر زندگی سوئیس مربوط شود را شما می توانید با چشم های خود و بدون هیچ فیلتری مشاهده کنید!
  4. خانه اوپرا سوئیس/Zurich Opera House: هزاران خانه اپرا در سرتاسر اروپا و حتی کشورها دیده می شود اما این خانه اروپا توانسته در سال 2014 جایزه بهترین شرکت اپرا و بهترین اپرای بین المللی را با افتخار از آن خود کند!
  5. کلیسای فرامونستر/Fraumunster: نام دیگر این کلیسا، کلیسای زنان نیز می باشد که در ابتدا به عنوان یک صومعه کوچک در قرون وسطی شناخته و در سال 853 میلادی توسط لوئیس د ژرمن/Louis the German برای دخترش هیلده گارده/Hildegarde به عنوان مکان شخصی برای دعا و راز و نیاز از آن به یادگار گذاشته شد!

شهر ژنو

هشتمین شهر گران جهان و سومین شهر سوئیس “ژنو” نام دارد که همچنین یکی از دلایل شهرت جهانی آن نیز به خاطر عنوانی است که به آن داده اند و آن چیزی نیست جزء پایتخت صلح! یک ویژگی مثبت این شهر که می تواند برای دوستداران طبیعت نیز مفید واقع شود این است که ” ژنو” علاوه بر اینکه از آن به عنوان یک شهر بسیار سبز هم یاد کرده اند، 20% از فضای شهرش به پارک ها اختصاص یافته تا گردشگران بتوانند به راحتی خاطرات دوچرخه سواری خود را ثبت کرده و ایام خوشی را در کنار یکدیگر بسازند. البته در این میان هم می توانید از مکان هایی که خدمتتان معرفی می کنیم نیز دیدن فرمایید تا چاشنی بیشتری به بازدیدتان افزوده شده باشد!

 

  1. کلیسای سنت پیر/Cathedrale de St – Pierre: معماریش که بدون شک زیبا بوده و فضای قدیمی داخلی آن، یادآور سبک گوتیک و رومانسک در قرن 18 می باشد و شما اگر در اوایل ماه های ژوئن تا سپتامبر به بازدید از آن بپردازید، از کنسرت های متنوعی هم بهره مند خواهید شد!
  2. دریاچه ژنو/Lake Geneva: دریاچه ژنو جزء یکی از جاذبه های طبیعی بسیار معروف ژنو می باشد. اگر تصمیم رفتن به آن محل را دارید، پشت آن کوه های پوشیده از برفی را مشاهده خواهید کرد که در جلوی آن تاکستان های (مزرعه انگور) زیبایی قرار گرفته که در سایت جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است!
  3. موزه تاریخ و هنر/ Musse d’Art et d’ Histoire: با بیش از یک میلیون اثر هنری، در این موزه کلکسیونی برای نمایش تاریخ فرهنگ و تمدن غرب از روزگاران قدیم تا به امروز گرد هم آمده تا بروید و لذت موزه گردی را تجربه کنید!
  4. سرن/Cern: سرن در واقع مخفف سازمان اروپایی پژوهش های هسته ای می باشد که علاوه بر ویژگی آموزنده بودنش، در آن تورهایی برگزار می شود که اگر مشتاق بازدید از آن هستید، حتما قبل از رفتن به آنجا بلیط خود را رزرو کنید!
  5. خانه روسو و ادبیات/House of Rousseeau & Literature: نام ژان ژاک روسو (نویسنده و فیلسوف سوئیسی) را احتمالا زیاد شنیده اید اما اگر دلتان می خواهد تا سر از بیوگرافی این شخصیت برجسته در بیاورید، می توانید با رفتن به این خانه کنجکاویتان را برطرف کنید!

مکان های دیدنی سوئیس

سوئیس کشوری کوچک، اما مملو از مکان‌های دیدنی است. از قله‌های مرتفع و خیره‌کننده کوه‌ها گرفته تا دریاچه‌های فیروزه‌ای رویایی و ییلاقات بهشتی با گردشگاه‌های باستانی همه چیز در سوئیس آماده است تا سفری به‌یادماندنی را برای تمام گردشگران با هر سلیقه‌ای خلق کند.

ماترهورن (The Matterhorn)

ماترهورن

این غول هرمی‌شکل یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین کوه‌های جهان است. شک نکنید که ماترهورن یکی از بهترین مکان‌های دیدنی سوئیس است. کوهنوردان ماجراجو از سراسر جهان سعی می‌کنند تا به قله مرتفع 4478 متری ماترهورن برسند. اگر فکر می‌کنید انرژی چندانی برای این صعود ندارید، می‌توانید از ماشین کابلی استفاده کنید. بلندترین ایستگاه ماشین کابلی آلپ در ماترهورن قرار دارد که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از قله کوه و ماورای آن دارد. در هیچ کجای دیگری از سوئیس به اندازه ماترهورن نمی‌توانید لذت واقعی سفر به سوئیس را تجربه کنید.

شاتو دو شیون (Château de Chillon)

شاتو دو شیون

سفرتان به سوئیس بدون بازدید از شاتو دو شیون (Château de Chillon) قرون وسطایی کامل نخواهد بود. این قلعه در جزیره‌ای بر روی دریاچه ژنو در نزدیکی شهر محبوب مونترو قرار دارد. قدمت قلعه شیون به قرن دهم برمی‌گردد که در آن زمان از آن به عنوان یک دژ آبی راهبردی استفاده می‌شد. پس از آن قلعه به ییلاقی ساحلی برای دوک‌های ثروتمند ساوی تبدیل شد و اتاق‌هایش با گنجینه‌ها و آثار هنری تزیین شد. این آثار ارزشمند و فاخر امروزه برای بازدید گردشگران به نمایش گذاشته می‌شود. شاتو دو شیون پربازدیدترین یادمان تاریخی سوئیس است که نباید بازدید از آن را در سفر به سوئیس فراموش کنید.

پارک ملی سوئیس (Schweizerischer Nationalpark)

پارک ملی سوئیس

در کشوری که در پس هر پیچ و خمش منظره‌ای چشم‌نواز انتظارتان را می‌کشد، یافتن یک تفرجگاه گیج‌ کننده است. در هر حال شکی نیست که از بازدید پارک ملی سوئیس در نزدیکی زرنز پشیمان نخواهید شد. در این پارک که تنها پارک ملی سوئیس است، متوجه می‌شوید که آلپ پیش از گردشگری چگونه بوده است. از یخچال‌های طبیعی پوشیده‌ شده با برف تا علفزارهای مسحور‌کننده، همه را می‌توانید در این پارک ملی پیدا کنید. مسیرهای پیاده‌گردی متعددی نیز در پارک ملی وجود دارند که با قدم زدن در هر کدام مناظری فراموش‌ نشدنی را خواهید دید. اگر خوش‌ شانس باشید به حیوانات محلی پارک، سنجاب‌های قرمز، بزهای کوهی و گوزن‌های قرمز برخورد خواهید کرد.

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو که از غرب از ژنو شروع می‌شود و تا شرق در لوزان امتداد دارد، یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی سوئیس است. از هیاهوی بین‌المللی در ژنو گرفته تا تاکستان‌های فراوانی که در جای‌جای دامنه تپه‌های دور دریاچه به چشم می‌خورد، همه چیز مهیاست تا حوصله‌تان هنگام بازدید از دریاچه ژنو سر نرود. به‌ علاوه روی خود دریاچه هم تفریحات زیادی را می‌توانید انجام بدهید. موج‌سواری، اسکی روی آب و کایاک‌سواری از جمله کارهای مفرحی است که انتظار گردشگران فعال را می‌کشد. اگر کمی تنبل‌تر هستید، می‌توانید با خیال راحت روی عرشه کشتی بخار پدالی بنشینید و از زیبایی‌های دریاچه لذت ببرید.

بهترین غذاهای سوئیس

سوئیس با تنوع غذایی فراوان بهشت دوست داران غذا است. علاوه بر شکلات و پنیر مشهور سوئیس، غذاهای ملی و منطقه‌ای فراوانی در 26 کانتون سوئیس انتظارتان را می‌کشد. از این گذشته بسیاری از غذاهای سوئیسی تحت تأثیر کشورهای همسایه مانند فرانسه، آلمان و شمال ایتالیا قرار دارد. سوئیس به داشتن شکلات‌های بی‌نظیر معروف است، پس حواس‌تان باشد که از خوردن این شیرینی‌های لذیذ غافل نشوید. مطمئن باشید که در سفر به سوئیس گرسنه نخواهید ماند. فقط یک نگاه به 10 غذای برتر سوئیس بیاندازید تا متوجه شوید که چه سفر خوشمزه‌ای در پیش دارید:

  1. فوندوی پنیر
  2. روستی
  3. موسلی برکر
  4. راکلت
  5. کیک آجیلی Bündner Nusstorte
  6. ماکارونی با سیب‌زمینی و پنیر (Älplermagronen)
  7. گوشت و قارچ ورقه‌ای به سبک زوریخ (Zürcher Geschnetzeltes)
  8. ریزوتو زعفرانی
  9. نان گیس بافت (Zopf)
  10. برنر پلاته

بهترین رستوران های سوئیس

سوئیس یک کشور اروپایی با زیبایی خیره‌ کننده است که بسیاری از مردم جهان به دلیل پاتوق‌های گردشگری فوق‌العاده و امکان انتخاب‌ از میان تعداد بی‌شمار غذای لذیذ عاشقش هستند.

چه بخواهید روزتان را با یک وعده صبحانه مقوی شروع کنید، چه بخواهید ناهاری معمولی میل کنید، کنار نوشیدنی‌تان از یک غذای خوشمزه لذت ببرید، یک شام عاشقانه بخورید، مناسبت مهمی را جشن بگیرید یا غذاهای محلی استثنائی را امتحان کنید، در هر حال به راحتی می‌توانید رستوران ایده‌آلی را پیدا کنید.

هاوس هیلتل-زوریخ (Haus Hiltl—Zürich)

رستوران هاوس هیلتل

هاوس هیلتل قدیمی‌ترین رستوران مخصوص گیاه‌خواران در جهان است که قدمت آن به سال 1898 برمی‌گردد. نام این رستوران در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. هاوس هیلتل یکی از بهترین رستوران‌های سوئیس است که بیش از صد نوع غذا را برای وگان‌ها و گیاه‌خواران ارائه می‌دهد.

نشانی: Sihlstrasse 28, 8001 Zürich, Switzerland

شماره تماس: 41442277000+

لو شا بوتی (Le Chat-Botté) ـ ژنو

رستوران Le Chat-Botté

لو شا بوتی رستورانی است که موفق به دریافت ستاره میشلن شده است. این رستوران در سال 1967 در هتل لوکس و پنج‌ستاره بو ریوژ ژنو (Beau-Rivage) افتتاح شد. صرف غذا با دوستان‌تان در لو شا بوتی، یکی از بهترین رستوران‌های سوئیس، برای‌تان به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد. لو شا بوتی بهشت عاشقان غذاست که غذاها را به زیبایی تزئین می‌کند، منوی مزه منحصر به‌ فرد و غذاهای مخصوص رژیم‌های خاص را دارد. غذاهای این رستوران با الهام از سبک‌های آشپزی اروپایی مختلف طبخ می‌شود.

نشانی: Quai du Mont-Blanc 13, 1201 Genève, Switzerland

شماره تماس: 41227166920+

فیشرز فریت ـ زوریخ (fischer’s fritz)

رستوران fischer’s fritz

فیشرز فریت رستوران ساحلی مشهوری است که تازه‌ترین غذاهای دریایی را سرو می‌کند. این رستوران در اردوگاه محبوب فیشرز فریت قرار دارد. این رستوران مشهور و پرطرفدار برای مسافرانی ایده‌آل است که می‌خواهند غذاهای دریایی لذیذ سوئیس را بچشند. فیشرز فریت محیط آرامش‌بخشی دارد و رفتار کارکنانش دوستانه است. چند صندلی با سایبان در تراس رستوران گذاشته شده است که می‌توانید روی‌شان بنشینید و ضمن تماشای مناظر زیبا از نوشیدنی‌های گوارا و دسرهای بی‌نظیر لذت ببرید.

نشانی: Seestrasse 559, Zürich, CH 8038

شماره تماس: 41444821612+

شوال بلان (cheval Blanc)-بازل

رستوران Cheval Blanc

شوال بلان رستورانی فوق‌العاده با سه ستاره میشلن است که در هتل پنج ستاره Les Trois Rois احداث شد. شوال بلان با طبخ غذاهای فرانسوی ابداعی یکی از بهترین رستوران‌های جهان است. چلچراغ‌های عظیم، چشم‌اندازهای مسحورکننده از رودخانه و میزهای با رومیزی سفید رستوران، شب خاطره‌انگیزی را برای‌تان رقم خواهند زد.

نشانی: Blumenrain 8, 4001 Basel, Switzerland

شماره تماس: 41612605007+

رستوران دولوتل دو ویل کریسیه (Restaurant de l’Hôtel de Ville de Crissier) ـ کریسیه

رستوران de l’Hôtel de Ville de Crissier

رستوران دو لوتل دو ویل کریسیه یک رستوران باکلاس فرانسوی است که آشپزان سه‌ستاره غذاهایش را طبخ می‌کنند. با انتخاب این رستوران ضمن صرف یکی از بهترین غذاهای سوئیس در یکی از زیباترین رستوران‌ها، اوقات خوشی را در کنار دوستان‌تان خواهید داشت. این رستوران فاخر و بی‌نظیر طراحی داخلی خیره‌کننده با دکوراسیونی ظریف و محیطی باشکوه دارد. منوی استثنائی رستوران نوید صرف غذایی دلچسب را می‌دهد.

نشانی: Rue d’Yverdon 1, 1023 Crissier, Switzerland

شماره تماس: 41216340505+

 

بهترین هتل ها در سوئیس

هتل‌های لوکس فراوان از خلوتگاه‌های قرار گرفته بر فراز آلپ تا پاتوق‌های شیک کنار دریاچه در سوئیس وجود دارند.

هتل پالافیت (PALAFITTE)

هتل پالافیت

هتل پالافیت در شهر نوشاتل-مونروز (Neuchâtel-Monruz) در شمال‌ غربی سوئیس قرار دارد. این هتل مشرف به دریاچه نوشاتل، بزرگ‌ترین دریاچه سوئیس است. پالافیت در مجموع 40 کلاه فرنگی دارد که 24 عدد از آن‌ها بر روی پایه‌هایی چوبی بر روی دریاچه ساخته شده است؛ با این توصیف پالافیت تنها هتل دارای بنگله (بنگلاو) یا خانه‌های ییلاقی بر روی آب در سراسر اروپا است. هتل پالافیت در سال 2002 در قالب بخشی از نمایشگاه Expo.02 ملی سوئیس ساخته شد. طراحان با ساختن هتل بر روی پایه‌های چوبی پیوند خارق‌العاده‌ای را با تاریخ باستانی محل ایجاد کردند: باستان‌شناسان قدیمی‌ترین بقایای خانه‌های سوئیس را که آن‌ها هم بر روی پایه‌های چوبی ساخته شده بودند، در این منطقه یافتند.

نشانی: Rte des Gouttes-d’Or 2, 2008 Neuchâtel, Switzerland

شماره تماس: 41327230202+

هتل آلپن‌ گلد داووس (ALPENGOLD HOTEL DAVOS)

هتل آلپن ‌گلد داووس

هتل باشکوه آلپن‌ گلد در یک منطقه کوهستانی آرام در حومه داووس قرار دارد. این هتل که قبلاً با نام داووس بین‌ قاره‌ای شناخته می‌شد، اقامتگاهی شیک و به سبک معاصر برای گردشگران است. این گوی فولادی درخشان که بر فراز دریاچه داووس قرار دارد، شبیه یک میوه کاج طلایی است. غذاهای ابداعی و لذیذی که در سه رستوران مختلف آلپن‌گلد سرو می‌شود، شبیه به مائده‌های بهشتی است. کفپوش پارکت و تزئینات مخملی باشکوه 216 اتاق و سوئیت اختصاصی را زیباتر می‌کند. کافی است روی بالکن اختصاصی اتاق‌تان بایستید و در شکوه و عظمت خیره‌کننده آلپ غرق شوید.

نشانی: Baslerstrasse 9, 7260 Davos, Switzerland

شماره تماس: 41814140400+

آلپینا گستاد (ALPINA GSTAAD)

آلپینا گستاد

گستاد استراحتگاهی منحصر به‎ فرد، متمایز و جهانی در سوئیس است. هتل پنج ستاره آلپینا گستاد نمادی از گستاد است که یک‌تنه معنای جدیدی را از تجمل و شکوه آلپ ارائه می‌دهد. آلپینا گستاد یک هتل معمولی نیست، بلکه اقامتگاهی استثنائی است که اصالت را با ظرافت سوئیسی ترکیب کرده است تا مهمانانش تجربه‌ای استثنائی از اقامت در آلپ داشته باشند. تمام 56 اتاق و سوئیت هتل تجسم بی‌نظیری از اصالت و آراستگی سوئیسی است.

نشانی: Alpinastrasse 23, 3780 Gstaad, Switzerland

شماره تماس: 41338889888+

ویو لوگانو (THE VIEW LUGANO)

هتل ویو لوگانو

هتل ویو لوگانو قرار گرفته در میان تپه‌های لوگانو پارادیزو با تراس‌های مشرف به دریاچه لوگانو شبیه به یک قایق تفریحی غول‌پیکر است. طراحی داخلی و احساسی که با نگاه کردن از داخل سوئیت‌ها و دیگر بخش‌های هتل به بیرون پیدا می‌کنید، موجب می‌شود فکر کنید که واقعاً در حال سفر با یک کشتی مجلل تفریحی روی دریاچه هستید. ویو لوگانو منظره‌های نفس‌گیری را مقابل دیدگان مهمانانش ترسیم می‌کند. مهمانان این هتل باشکوه از جو مدیترانه‌ای و خدمات پنج‌ستاره هتل لذت می‌برند.

نشانی: Paradiso CH, Via Guidino 29, 6900 Lugano, Switzerland

شماره تماس: 41912100000+

کاخ گستاد (THE GSTAAD PALACE)

کاخ گستاد

کاخ گستاد معروف به بهشت زمستانی برنز ابرلند (Bernese Oberland) محبوبیت بالایی در میان مسافران فعال و آشنا با سوئیس دارد. این هتل از سال 1913 تحت‌نظر گستاد است. کاخ گستاد مناظر چشم‌نوازی از آلپ سوئیس دارد. این هتل دارای 90 اتاق و سوئیت، 5 رستوران (یک رستوران با 15 امتیاز گو میو)، دو بار با موسیقی زنده، باشگاه شبانه مشهور و اسپا با خدمات کامل است.

نشانی: Palacestrasse 28, 3780 Gstaad, Switzerland

شماره تماس: 41337385000+

بایدهای سفر به سوئیس

  • به رسم معارفه سوئیسی‌ها، سه بوسه بر روی گونه، احترام بگذارید؛ البته دست دادن در دیدار اول هم قابل‌ قبول است.
  • محافظه‌کارانه، تمیز و مرتب لباس بپوشید. کت و شلوار و کراوات برای آقایان در محیط‌های کاری و کت و شلوار یا پیراهن برای بانوان مناسب است.
  • قدردان بردباری دیگران باشید و خودتان هم در سوئیس صبور باشید. سوئیسی‌ها محتاط و ملاحظه‌کار هستند، بگذارید طبق ضرب‌ آهنگ خودشان پیش بروند.
  • هنگام صرف غذا هر دو دست را روی میز بگذارید، اما مراقب باشید آرنج‌های‌تان روی میز نباشد. همه چیز را از بشقاب خودتان بردارید و کارد و چنگال را پس از تمام شدن غذای‌تان کنار هم با موقعیت 5:25 بگذارید.
  • برای تکه‌ تکه کردن غذاهایی مانند سالاد و سیب‌ زمینی به‌ جای چاقو از چنگال استفاده کنید. نان را با دست تکه کنید، اما اکثر غذاهای دیگر را باید با قاشق یا چنگال میل کنید.
  • دقت داشته باشید که زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی به طور گسترده در سوئیس به کار برده می‌شود و به زبان رومانش نیز در محفل‌های کوچک صحبت می‌شود. زبان فرانسوی بیشتر در غرب و ایتالیایی در جنوب به کار برده می‌شود. مناطق دیگر سبک‌شان بیشتر آلمانی است، اما به زبان سوئیسی-آلمانی (Schweiz-Deutsch) حرف می‌زنند. سوئیسی-آلمانی گویشی است که حتی آلمانی‌ها هم آن را نمی‌فهمند.
  • اگر برای مهمانی شام دعوت شدید، وقت‌شناس باشید؛ البته 15 دقیقه تأخیر قابل‌ قبول است. پیش از مهمانی یا روز بعد برای میزبان‌تان گل و یادداشت تشکر بفرستید.
  • اگر مبلغ خریدتان حداقل 500 فرانک سوئیس شد، بخواهید صورت‌ حساب معاف از مالیات به شما بدهند و درخواست استرداد VAT را بکنید. سوئیس با تنوع زیادی که در کالاهای مختلف دارد، بهشت خریداران است.

بودجه سفر و صرفه جویی در سوئیس

بودجه متوسط با حدود 200 فرانک سوئیس برای هر روز برای اجاره اتاق خصوصی از Airbnb، چند وعده غذا خوردن در رستوران، چند نوشیدنی، هر از گاه تاکسی گرفتن و بیشتر شرکت کردن در تورها و فعالیت‌های پولی مانند بازدید از موزه‌ها و اسکی کافی است. در این بخش چند راهکار را پیشنهاد می‌دهیم تا هزینه سفرتان به سوئیس کمتر شود:

  1. تخفیف بگیرید: بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های توریستی به دانشجویان تخفیف می‌دهند. بنابراین اگر دانشجو هستید، همیشه بپرسید که آیا تخفیف دانشجویی دارند یا خیر.
  2. کارت شهر تهیه کنید: اکثر شهرها کارت مخصوصی دارند که با استفاده از آن از تخفیف برخوردار می‌شوید یا ورود به موزه‌ها و اماکن گردشگری برای‌تان رایگان می‌شود. در صورت تهیه این کارت می‌توانید رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اگر قصد دارید از مکان‌های فراوانی دیدن کنید، تهیه این کارت واقعاً مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود.
  3. نزد محلی‌ها اقامت کنید: مسافران با استفاده از Couchsurfing می‌توانند بدون پرداخت هزینه نزد محلی‌ها اقامت کنند. این گزینه برای کاهش چشمگیر هزینه‌ها فوق‌العاده است. چون بسیاری از مسافران از Couchsurfing استفاده می‌کنند، باید درخواست‌تان را زودتر برای میزبان‌تان ارسال کنید.
  4. از BlaBlaCar استفاده کنید: حمل و نقل در سوئیس بسیار گران، حتی گران‌تر از اقامتگاه است. بلیط اکثر قطارهای بین‌شهری حدود 50 فرانک سوئیس است. هزینه سفر با افزایش مسافت بیشتر می‌شود. پس به‌ جای قطار از وب‌سایت هم‌سفری BlaBlaCar استفاده کنید تا هم هزینه بالا پرداخت نکنید هم با محلی‌ها آشنا شوید. BlaBlaCar مانند Airbnb، البته برای هم‌سفری است. فقط باید برنامه منعطفی داشته باشید، چون بعضی سفرها دقیقه نود کنسل می‌شود.
  5. از امتیازهای هتل استفاده کنید: امتیازهای جایزه هتل در کشور گرانی مانند سوئیس ناجی‌تان خواهد بود. امتیازهای استفاده از هتل را با روش‌های مختلف قبل از سفر افزایش دهید و در طول اقامت در سوئیس از امتیازهای جمع‌شده استفاده کنید. امتیاز ثبت‌نام در اکثر هتل‌ها حدود 60.000 امتیاز است، ارزش این امتیاز معادل پنج شب اقامت در هتل‌های زنجیره‌ای مانند هیلتون، ماریوت یا استاروود است.
  6. مشروب ننوشید: مشروبات الکلی در سوئیس ارزان نیست. پس دور مشروب خط بکشید تا بودجه‌ سفرتان ناگهان ته نکشد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. اگر نمی‌توانید از مشروب صرف‌نظر کنید، ساعت‌های خوش تخفیف را انتخاب کنید و به بارهای مهمان‌خانه‌ها مراجعه کنید تا مشروب را با پایین‌ترین قیمت تهیه کنید.
  7. خودتان آشپزی کنید: غذا خوردن در رستوران گران تمام می‌شود، پس مواد غذایی لازم را از خواربارفروشی‌ها تهیه کنید و خودتان غذا بپزید. باشکوه نیست، اما هزینه سفر به سوئیس را بسیار کمتر می‌کند.
  8. از تخفیف‌های ویژه ناهار استفاده کنید: اگر می‌خواهید رستوران بروید، وعده ناهار را انتخاب کنید. در اکثر کافه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید با پرداخت حدود 10 تا 19 فرانک سوئیس از غذاهای ویژه ناهار لذت ببرید. وعده ناهار ارزان‌ترین وعده برای غذا خوردن در رستوران است.
  9. بطری آب همراه ببرید: آب لوله‌کشی سوئیس آشامیدنی است. پس قمقمه یا بطری آب چند بار مصرف همراه ببرید. به‌ این‌ ترتیب هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید هم کمتر از پلاستیک استفاده می‌کنید.

پرسش‌های پرتکرار

زیباترین بخش سوئیس کدام است؟

مکان‌های زیر در سوئیس زیباترین منظره‌ها را در سراسر اروپا دارند:

  • لوسرن
  • زرمات
  • سنت موریتز
  • برن
  • گریندلوالد
  • سیون
  • مونترو
چند روز برای سفر به سوئیس کافی است؟

در یک سفر پنج تا هفت‌ روزه می‌توانید ترکیب پربارتری از جاذبه‌های شهر و روستا را ببینید.

بهترین ماه برای سفر به سوئیس کدام است؟

بهار یا اوایل تابستان و اوایل پاییز (آوریل تا ژوئن یا سپتامبر و اکتبر) معمولاً بهترین زمان برای سفر به سوئیس است. سوئیس در این ماه‌ها دلپذیرترین آب و هوا را دارد. به‌علاوه در این زمان‌ها بعید است به خیل عظیم گردشگران برخورد کنید.

سفر به سوئیس گران تمام می‌شود؟

سوئیس یکی از گران‌ترین کشورهای اروپا و در واقع سراسر جهان است.

می‌توانم در سوئیس از یورو استفاده کنم؟

تمام فروشگاه‌های بزرگ، بسیاری از مغازه‌ها، کسب و کارها، هتل‌ها، رستوران‌ها و سوغات‏‌فروشی‌ها یورو قبول می‌کنند. البته باقی‌مانده پول‌تان را با فرانک سوئیس پرداخت می‌کنند. توصیه می‌کنیم از خودپرداز فرانک سوئیس دریافت کنید و از این ارز استفاده کنید.

چه مقدار نقدینگی می‌توانم با خودم به سوئیس ببرم؟

با هر مقدار نقدینگی، به صورت پول نقد، ارز خارجی یا اوراق قرضه، که دوست دارید می‌توانید وارد سوئیس شوید. البته اگر مأمور گمرک به ارتکاب جرم مشکوک شود، مبالغ بیشتر از 10000 فرانک سوئیس را ضبط می‌کند.

برای چهار روز اقامت در سوئیس چقدر باید پول داشته باشم؟

اگر می‌خواهید مخارج‌تان را کنترل کنید، آماده باشید که مبلغی بین 200 تا 250 فرانک سوئیس را برای هر نفر در هر روز هزینه کنید.

در سوئیس باید پول نقد داشته باشم؟

اقتصاد سوئیس مبتنی بر بانکداری مدرن است؛ در واقع بانکداری مدرن صنعت اصلی سوئیس است. بنابراین در سفر به این کشور به پول نقد فراوان نیاز نخواهید داشت.

سخن نهایی

امیدواریم که به مهم‌ترین سؤال‌های‌تان درباره سفر به سوئیس پاسخ داده باشیم و به کمک این راهنما به راه و رسم سفر به سوئیس و بایدها و نبایدهای این سفر پی برده باشید. چه بودجه سفرتان کم باشد، چه بخواهید با بهترین امکانات سفر کنید، سوئیس آن‌قدر لبریز از زیبایی، فرهنگ و تاریخ است که تمام مسافران با هر مبلغ بودجه‌ سفر مهیجی را در این کشور تجربه خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به سوئیس کافی است با ما تماس بگیرید. ما بهترین پیشنهادها را برای‌تان داریم و کارشناسان‌مان برای درخواست ویزا و تور راهنمایی‌تان خواهند کرد.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *