جهانگردی

سفر به فرانسه

سفر به فرانسه

چنانچه تا به حال تعطیلات و اوقات فراغت خود را صرف سفرهای داخلی و یا حضور در کشورهای نزدیک و همسایه مثل ترکیه و یا امارات کرده و می‌خواهید تا با دریافت ویزای شنگن، از جذاب‌ترین کشور قاره اروپا یعنی فرانسه بازدید کنید، چند دقیقه از زمان ارزشمندتان را به خواندن راهنمای سفر به فرانسه اختصاص دهید.

در حالت کلی، فرقی نمی‌کند که قصد سفر موقتی و یا مهاجرت به فرانسه را داشته باشید، چون در هر حالتی نیاز به دریافت یکی از انواع ویزای شنگن از سفارت و کنسولگری این کشور در تهران خواهید داشت.

فرانسه متنوع‌ترین، هیجان‌انگیزترین و خوشمزه‌ترین کشور توریستی قاره اروپا است که سالانه پذیرای بیشترین گردشگر از سراسر دنیا بوده و شما را به ضیافت باگت‌های فرانسوی تازه، ماکارون‌های رنگارنگ و دلچسب، کروسان‌های لذیذ بادامی کره‌ای و جاذبه‌های گردشگری متمایزی نظیر برج ایفل و موزه لوور دعوت می‌کند.

بر همین اساس، اگر دو دل هستید که پذیرش سختی‌های اخذ ویزای شنگن و پرداخت هزینه‌های چندبرابر، ارزش تجربه سفر به کشور جذاب فرانسه را ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید و این سفر به یکی از ارزنده‌ترین و متفاوت‌ترین تجارب زندگی شما بدل خواهد شد.

از قلعه‌های تاریخی و لوسترهای اشرافی گرفته و سواحل شنی فوق‌العاده جذاب و بی انتها گرفته تا کلیساهای سر به فلک کشیده، موزه‌ها و مجموعه‌های خاص تاریخی و فرهنگی و مرتفع‌ترین رشته کوههای قاره اروپا، همگی خبر از یک سفر فراموش نشدنی و بی‌تکرار را به شما می‌دهند.

پیگیری ویزای فرانسه

در ابتدای راهنمای سفر به فرانسه باید به این موضوع اشاره کنیم که حضور در این کشور نیاز به دریافت ویزای شینگن داشته و شما ملزم هستید تا از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال یک وقت سفارت گرفته و امور مربوط به اپلای ویزای توریستی را انجام دهید.

به طور معمول اعتبار ویزای شنگن فرانسه مطابق با برنامه سفر و کمتر از یک ماه بوده و در صورتی که مولتی (چندبار ورود) باشد، این امکان را دارید تا علاوه بر فرانسه به سایر کشورهای حوزه شنگن از جمله آلمان و اسپانیا نیز سفر کنید.

بهترین زمان سفر به فرانسه

بنابر جدیدترین آمار بدست آمده در راهنمای سفر به فرانسه ، شلوغ‌ترین فصل یا همان Peak season فرانسه تابستان بوده و در این بازه زمانی کشور فرانسه به طرز سرسام آوری شلوغ است. چنانچه مایل به بازدید از فرانسه در فصل تابستان باشید، باید بدانید که قیمت‌ها بالا و باورنکردنی هستند، اما جو کلی گردشگری و شرایط آب و هوا بسیار خوب و ایده آل است و مورد علاقه بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود. به طور معمول، درجه دما در این فصل از سال فرانسه چیزی در حدود 16 تا 24 درجه سانتیگراد است.

در دو فصل بهار و پاییز (که شامل ماههای اپریل، می سپتامبر و اکتبر) می‌شود، هوای فرانسه کماکان گرم بوده، اما حجم جمعیت توریست‌ها آنچنان زیاد نیست و فیتیله قیمت‌ها کاهش یافته و پایین آمده است. برای همین، خیلی از گردشگران این بازه زمانی را برای سفر به فرانسه ترجیح می‌دهند.

اما در فصل زمستان و بازه زمانی ماه نوامبر تا فوریه، هوا در تمام کشور فرانسه حتی در بخش جنوبی سرد بوده و به طور میانگین بین 0 تا 8 درجه سانتیگراد است. ولی اگر عاشق تجربه تعطیلات کریسمس و حال و هوای آن در فرانسه و شهر معروفی مثل پاریس هستید، زمستان فصل خوبی برای شما خواهد بود، منتها باید خود را به خوبی برای شلوغی تعطیلات و هزینه‌های گزاف اقامتگاه‌ها آماده کنید.

کارهایی که باید در فرانسه انجام داد

ممکن است این طور فکر کنید که راهنمای سفر به فرانسه تنها حول محور شهر معروف و توریستی پاریس می‌گردد، اما این طور نیست و قرار است تا در ادامه به طور مختصر در مورد سایر جذابیت‌های گردشگری کشور فرانسه با شما صحبت کنیم:

گشت و گذار در پاریس

شهر پاریس به معنای کلمه هر آنچه که نیاز دارید را در خود جای داده و یک پکیج کامل و فوق‌العاده است. از موزه لوور و موزه‌های امپرسیونیست گرفته تا برج باشکوه ایفل، رودخانه سین Seine، پارک‌های هیجان‌انگیز، کنسرت‌های جاز و غذاهای خوش طعم و خوشمزه، همگی در شهر پاریس قرار دارد.

شهری جادویی و چشم‌نواز که می‌توان زمان زیادی را به گشت و گذار در آن اختصاص داد. اما در حالت کلی، شما این امکان را دارید تا با صرف 4 تا 5 روز در پاریس، به خوبی از این شهر بازدید کنید.

بازدید از دهکده Loire

لوآر منطقه‌ای دوست داشتنی و خوش‌منظره با تعداد زیادی از باغ‌های زیبای انگور و قلعه‌ها و کاخ‌های تاریخی است. این دهکده خانه بهترین نوشیدنی‌های طبیعی در دنیا، شهرهای کوچک و زیبا و غذاهای بسیار تازه و خوشمزه است. جایی که بهتر است با حضور در کشور فرانسه بازدید از آن را از دست نداده و چند روزی را به گشت و گذار در آن بپردازید.

حضور در مارسی

مارسی یک کلان‌شهر در فرانسه است که از تاریخچه‌ای غنی، زندگی شبانه، رستوران‌های باکیفیت، انواع تئاترها، موزه‌ها و یک استادیوم فوتبال بین‌المللی برخوردار است. با اینکه مارسی یک شهر تقریباً صنعتی محسوب می‌شود، اما با این وجود به دلایل مختلفی از جمله وجود آبشارهای زیبا و ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف و هیجان‌انگیز، گزینه خوبی برای گردشگری در زمان حضور در فرانسه محسوب می‌شود.

بازدید از شهر ساحلی نیس

این شهر که در جنوب فرانسه قرار گرفته، مقصدی محبوب برای گردشگران اقتصادی و به اصطلاح budget travelers بوده و به آنها این اجازه را می‌دهد تا در شهری با منظره و طبیعی زیبا، حمام آفتاب فوق‌العاده‌ای را تجربه کنند. البته در صورتی که قصد بازدید از موناکو و کن را داشته باشید،دیگر نمی‌توان به سفر شما به عنوان گزینه‌ای اقتصادی و کم هزینه نگاه کرد.

با اینکه ساحل شهر نیس بهترین منطقه ساحلی جنوب فرانسه محسوب نمی‌شود، اما به دلیل داشتن مرکزیت، دسترسی راحتی به سایر سواحل این محدوده را به شما ارائه می‌دهد.

نوشیدنی‌های خوش طعم بوردو

در ادامه راهنمای سفر به فرانسه باید به این موضوع اشاره کنیم که بوردو دارای یکی از بهترین نوشیدنی‌های طبیعی الکلی و غیرالکلی در کشور فرانسه و سراسر دنیا است. با اینکه حضور در بوردو برای گردشگران هزینه‌بردار بوده و یک مقصد گران محسوب می‌شود، اما ارزش بازدید را برای یک مرتبه دارد.

شهر بوردو دارای بلندترین خیابان خرید در قاره اروپا است و در محدوده تجاری Le Petit Commerce، غذاهای دریایی تازه و فوق‌العاده‌ای برای گردشگران سرو می‌‎شود. این شهر که در مجاورت پاریس قرار گرفته، یک مرکز تاریخی و مهد شراب است و جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور فرانسه محسوب می‌شود.

 

گشت‌زنی در کاخ ورسای

این کاخ اشرافی و سلطنتی که در نزدیکی شهر پاریس قرار دارد، توسط لویی چهاردهم در سال 1715 تکمیل شد و تا انقلاب فرانسه در سال 1789 مورد استفاده شاهان فرانسوی قرار میگرفت. این مجتمع باشکوه که در اوج قدرت فرانسه ساخته شد، به دنبال نشان دادن ثروت عظیم پادشاه بود و همچنان بعد از گذشت این همه سال نیز یک مکان تاریخی فوق‌العاده جذاب و الهام بخش محسوب می‌شود.

برای کاوش و گشت و گذار در تمامی محدوده این کاخ، شما می‌توانید یک روز کامل را به کاخ ورسای اختصاص دهید و با پرداخت هزینه 27 یورو، به خوبی از حضور در این کاخ سلطنتی فرانسوی لذت ببرید.

جستجوی تاریخ در لیون

یکی از نکات قابل ذکر راهنمای سفر به فرانسه این است که تنها خود را به یک شهر مشهور و پایتخت این کشور محدود نکرده و در صورت داشتن زمان کافی، به سراغ سایر شهرهای زیبا و دیدنی فرانسه نیز بروید.

شهر لیون دارای قلعه‌ها و دهکده‌های کوچک بسیاری بوده و مکانی ایده آل برای کاوش حومه فرانسه و بازدید از حال و هوای قرون وسطی این کشور به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که لیون یک شهر ثبت میراث جهانی یونسکو بوده و با حضور در آن واقعاً این احساس را می‌کنید که کاملاً زمان به گذشته برگشته است. اگر زمان به شما اجازه حضور در لیون فرانسه را داد، حتماً از باغ گیاه‌شناسی، قصر سلطنتی basilica و محله قدیمی شهر یعنی Old Quarter دیدن کنید.

موناکو

موناکو یک دولت شهر مستقل در ریویرا فرانسه است و به عنوان یک سرزمین پادشاهی کوچک از خیابان‌های پیچ در پیچ، ساختمان‌های چشم‌نواز، کازینویی مشهور و قایق‌های تفریحی مدرن و غول پیکر برخوردار است.

این کشور تنها چند کیلومتر مربع وسعت دارد و کمتر از 40000 نفر در آن زندگی می کنند و در عین اشرافی و لوکس بودن، یکی از کوچکترین کشورهای جهان است!

بازدید از آلزاس

این منطقه شمال شرقی دارای مرز مشترک با کشور آلمان بوده و مکانی زیبا برای بازدید و گشت و گذار محسوب می‌شود. این بدین خاطر است که فرهنگ و شخصیت آلمانی و فرانسوی در آلزاس با یکدیگر ترکیب شده و شهر قدیمی کولمار، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های توریستی این منطقه به شمار می‌رود. بد نیست بدانید که قدمت برخی از ساختمان‌های این شهر به قبل از سال 1300 میلادی بر می‌گردد و آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور فرانسه بدل کرده است!

کنکاش در پارک ویلت la Villette

این پارک فرانسوی دارای یک موزه علمی و چندین جاذبه توریستی عجیب است که شامل مجموعه بزرگی از اشتباهات و حماقت‌های معماری، باغ‌های موضوعی یا دارای تم و فضایی باز برای انجام انواع فعالیت‌های خارج از خانه است. در واقع این پارک برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده و محل مناسبی برای گذران وقت محسوب می‌شود.

سایر فعالیت‌های پیشنهادی که می‌توانید در مدت زمان حضور خود در کشور فرانسه انجام دهید شامل موارد زیر می‌شود:
  • گشت و گذار در خرابه‌های رومی: کشور فرانسه دارای یکی از بهترین خرابه‌ها و آثار باقیمانده از دوران رم باستان خارج از کشور ایتالیا است. در این میان مناطق Orange، Nimes و Arles دارای تئاترهای زیبای رومی هستند و Nimes از یک معبد باستانی محافظت شده و بسیار دیدنی نیز برخوردار است.
  • بازدید از شهر قرون وسطایی کارکاسون: کارکاسون یک شهر محصور قرون وسطایی کشور فرانسه است و افسانه‌ها این طور روایت کرده‌اند که به واسطه ایده درخشان یک زن برای دادن غذاهای باقیمانده به یک خوک، شهر از محاصره جان سالم به در برده است. وقتی که حیوان به اندازه کافی چاق و فربه شد، آنها آنرا به بیرون از قلعه پرت کردند تا با این کار نشان دهند که نیازی به غذا و آذوقه نداشته و بدون دغدغه به زندگی خود ادامه می‌دهند. این کار باعث شده تا مهاجمان از کار خود منصرف شده و به خانه‌های خود بازگردند. کافیست از این شهر بازدید کنید تا به خوبی داستان‌های بازگو شده در مورد آن را به تصویر بکشید.
  • تجربه اسکی: کوه‌های آلپ فرانسه برخی از بهترین پیست‌های اسکی در اروپا را به شما ارائه می‌دهند، از این رو نباید این فرصت را به سادگی از دست دهید. در صورتی که در فصول سرد سال قصد بازدید از فرانسه را دارید، تجربه اسکی در پیستی بین‌المللی یکی از بهترین و جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی است که می‌توانید در مدت زمان حضور خود در فرانسه انجام دهید که حداقل در حدود 75 یورو در روز برای شما هزینه خواهد داشت.
  • بازدید از موزه لوور: بدون شک لوور بزرگترین موزه در تمام دنیا محسوب می‌شود، از این رو، پیشنهاد راهنمای سفر به فرانسه به شما این است که حتماً زمانی را به دیدن از شاهکارهای تاریخی و دیدنی این موزه اختصاص دهید. جایی که در هزاران مترمربع فضای اختصاصی، میلیون‌ها آثار هنری و تاریخی از جمله تابلو مونالیزا و ونوس میلو در آن قرار گرفته و شما می‌توانید در فاصله‌ای نزدیک، این شاهکارها را تماشا کنید. لازم به ذکر است که بازدید از کل موزه به حداقل دو روز زمان نیاز داشته وهزینه آن برای هر نفر برابر با 17 یورو است.
  • غواصی در آبهای مدیترانه: شاید طرفدار غواصی و شنا در آبهای آزاد نباشید و یا زمان کافی برای انجام این کار نداشته باشید، اما در حالت کلی، مارسی جای بسیار خوبی برای این کار بوده و پایتخت غواصی و شیرجه زنی در آب محسوب می‌شود. شما این امکان را دارید تا در بازه زمانی جون تا اکتبر در آبهای نسبتاً گرم مدیترانه‌ای مارسی شنا و غواصی کرده و با پرداخت هزینه تقریبی 100 یورو، از زیبایی‌های متفاوت دنیای زیر آب و کشتی‌های غرق شده لذت ببرید.

هزینه‌های سفر به فرانسه

بعد از بررسی مکان‌های احتمالی و جذاب سفر به کشور فرانسه، نوبت به ارزیابی هزینه‌های سفر به این کشور خوش آب و رنگ اروپایی می‌رسد که شامل موارد زیر می‌شود:

اقامتگاه: اگر مایل به اقامت در هتل‌های 3،4 یا 5 ستاره لوکس فرانسه هستید و مشکلی از بابت پرداخت هزینه‌های گزاف این نوع از اقامتگاه‌ها ندارید، می‌توانید از طریق تور و یا به طور شخصی با استفاده از وبسایت‌هایی نظیر تریپ ادوایزر و یا بوکینگ، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.

ولی اگر تمایل به اقامت ارزان در فرانسه دارید، می‌توانید به سراغ متل‌ها و یا همان هاستل بروید که هر یک از اتاق‌های آن دارای 8 تا 10 تخت بوده و اقامت آن در هر شب چیزی در حدود 20 تا 40 یورو خواهد بود. البته این مبلغ در شهری مثل پاریس به مراتب بیشتر است.

گزینه بعدی هتل‌های اقتصادی و به اصطلاح Budget است که برای یک اتاق دو تخته با وای فای و تهویه هوا، از 60 یورو به ازای هر شب اقامت شروع می‌شود. عموماً هزینه اقامتگاه‌ها در خارج از پاریس نظیر بوردو و یا ریویرا کمتر و ارزان‌تر هستند.

شما این امکان را دارید تا از گزینه محبوب Airbnb در کشور فرانسه استفاده کنید که معمولاً هزینه اتاق‌های خصوصی آن از 35 یورو شروع شده و هزینه یک خانه و یا آپارتمان کامل چیزی در حدود 120 تا 130 یورو به ازای هرشب خواهد بود.

ویزا بگیرم؟

فرانسه جزو کشورهای شینگن است و برای سفر به این کشور، باید ویزای شینگن بگیرید که 90 روز اعتبار دارد. پذیرش درخواست ویزای فرانسه توسط شرکت خصوصی VFS انجام می‌شود و این شرکت پس از اخذ مدارک، زمان مصاحبه را برای شما ترتیب می‌دهد.

هزینه‌ی روزانه‌ام چقدر است؟

سفر‌کم‌هزینه تا 130 یورو
♦ تخت در خوابگاه 18 تا 30 یورو
♦ اتاق دابل در یک هتل اقتصادی تا 90 یورو
♦ هر وعده غذا تا 20 یورو
سفر متوسط از 130 تا 220 یورو
♦ اتاق دابل در هتل متوسط از 90 تا 190 یورو
♦ غذا در یک رستوران متوسط 20 تا 40 یورو
سفر لوکس بیش از 220 یورو
♦ اتاق دابل در هتل 5ستاره از 190 تا 350 یورو
♦ غذا در رستوران لوکس 65 تا 150 یورو

انعام می‌خواهد؟

رستوران‌ها: در رستوران‌های فرانسه، 15 درصد از مبلغ صورت‌حساب هزینه سرویس است و نیازی به پرداخت انعام اضافه نیست.
هتل: پرداخت 1 تا 2 یورو برای هر کیف به کسی که کیف‌ها یا چمدان‌های شما را حمل می‌کند، توصیه می‌شود.
کافه‌ها: مبلغ معمول انعام در کافه‌ها، 5 تا 10 درصد صورت‌حساب است.
تاکسی: معمولا در فرانسه به رانندگان تاکسی 10 تا 15 درصد انعام پرداخت می‌شود.

چه ارزی با خودم ببرم؟

ارز مرجع این کشور یورو است و برای سفر به فرانسه باید این ارز را همراه داشته باشید. البته برخی از هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید فرانسه، دلار نیز قبول می‌کنند. اگر قصد دارید پولتان را به یورو تبدیل کنید، بهتر است قبل از سفر به فرانسه ریالتان را به یورو (و نه دلار) تبدیل کنید تا چند بار کارمزد تبدیل ارز نپردازید.

با چی برم؟

هواپیما: پرواز بدون توقف تهران به پاریس حدود 6 ساعت و پرواز با یک توقف نیز حدود 8 ساعت طول می‌کشد. پرواز از تهران به سایر شهرهای فرانسه با یک توقف انجام می‌شود.
قطار: برای سفر به فرانسه با قطار، اول باید با قطار به استانبول بروید؛ مسیر تهران به استانبول با قطار، حدود 60 ساعت طول می‌کشد. پس از رسیدن به استانبول، دو مسیر پیش روی شماست که می‌توانید یکی را انتخاب کنید؛ مسیر بخارست، بوداپست، زوریخ و پاریس، انتخاب اول شماست و مسیر صوفیه بلگراد، بوداپست، مونیخ و پاریس، انتخاب دوم. فاصله استانبول تا پاریس حدود 2200 کیلومتر است.

چطور از وسایل حمل و نقل شهری استفاده کنم؟

♦ اجاره‌ی خودرو
اجاره خودرو در سفر به فرانسه علاوه بر آزادی عمل، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود؛ به‌عنوان‌مثال، اگر تعدادتان در سفر، بیش از یک نفر باشد، هزینه اجاره خودرو از قطار کمتر است.
برای اجاره خودرو در فرانسه باید حداقل 21 ساله باشید و گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. باید یک سال نیز از گرفتن گواهینامه‌تان گذشته باشد. علاوه بر آن، برای کرایه خودرو باید کارت اعتباری ارائه دهید. افراد زیر 25 سال، برای رانندگی معمولا باید 25 تا 35 یورو هزینه اضافه (برای هر روز) بپردازند.
آزادراه‌ها و جاده‌های فرانسه به چند دسته تقسیم می‌شوند:
– آزادراه‌ها و جاده‌های نوع N و D که حداکثر سرعت مجاز در آن‌ها 90 کیلومتر بر ساعت است (در زمان بارش باران 80 کیلومتر بر ساعت)
– آزادراه‌های معمول با حداکثر سرعت مجاز 110 کیلومتر بر ساعت (در زمان بارش باران 100 کیلومتر بر ساعت)
– آزادراه‌های نوع A که حداکثر سرعت مجاز در آن‌ها 130 کیلومتر بر ساعت است (110 کیلومتر بر ساعت در زمان بارش باران و 60 کیلومتر بر ساعت در زمان یخبندان)
♦ اتوبوس شهری
برای گشت‌وگذار در جاهای دیدنی پاریس می‌توانید از اتوبوس‌های شهری استفاده کنید. به‌عنوان مثال، اتوبوس شماره 72 که مسیرش از کنار رود سن می‌گذرد، در کنار بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پاریس ایستگاه دارد؛ البته این اتوبوس گاهی شلوغ است و آهسته حرکت می‌کند.
بلیت اتوبوس‌های پاریس، با بلیت مترو این شهر یکی است و می‌توانید آن را از ایستگاه‌های اتوبوس بخرید. اگر از سفرتان با اتوبوس بیش از 1:30 نگذشته باشد، می‌تواند با همان بلیت، اتوبوستان را عوض کنید.
♦ تاکسی
در کنار همه‌ی ایستگاه‌های قطار متوسط و بزرگ و بسیاری از ایستگاه‌های کوچک، ایستگاه تاکسی وجود دارد. در شهرهای کوچک که تاکسی‌ها پس از پیاده کردن شما، احتمالا نمی‌توانند مسافر دیگری پیدا کنند، کرایه مسیر رفت و برگشت را از شما می‌گیرند. کرایه تاکسی، یکشنبه‌ها، روزهای تعطیل و شب‌ها، 30 درصد افزایش می‌یابد.
♦ مترو و تراموا
شهرهای بزرگ فرانسه، سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار گسترده‌ای دارند و در شهرهای پاریس، لیون، مارسی، لیل و تولوز، مترو وجود دارد. در برخی شهرهای دیگر و بخشی از پاریس نیز تراموا، مسافران را جا‌به‌جا می‌کند. علاوه بر بلیت تک‌سفره، می‌توانید برای تمام سفرهای یک روز، بلیت یک‌روزه بخرید. مترو پاریس با طول 214 کیلومتر، دومین مترو پرکار اروپاست و روزانه بیش از 4 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند.
♦ دوچرخه
فرانسه برای دوچرخه‌سواری عالیست. بخش بزرگی از حومه شهرها، مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری دارد و بسیاری از جاده‌های کم‌ترافیک برای دوچرخه‌سواری مناسبند. طبق قانون فرانسه، دوچرخه‌ها باید زنگ، چراغ خطر و چراغ شبرنگ روی پدال داشته باشند.
شما در اکثر شهرهای فرانسه می‌توانید دوچرخه اجاره کنید. هزینه اجاره دوچرخه کوهستان برای یک روز، حدود 15 یورو است و می‌توانید دوچرخه‌های دیگر را با قیمت کمتر اجاره کنید. برای کرایه دوچرخه معمولا باید کارت شناسایی و/یا کارت اعتباری خود را به اجاره‌دهنده بدهید.

کی برم؟

بهترین زمان سفر به فرانسه بهار و پاییز است. از اوایل پاییز تا اوایل بهار، قیمت‌ها در این کشور تا 50 درصد، نسبت به گران‌ترین روزها کاهش می‌یابد. جاهای دیدنی و رستوران‌ها در این ایام، روزها و ساعات کمتری فعالند.
در تابستان جاده‌های فرانسه معمولا شلوغ است و برای بازدید از جاذبه‌های مهم، معمولا باید در صف بایستید. در ایام سال نو میلادی نیز کشور فرانسه پذیرای گردشگران زیادیست.

چه سیم‌کارتی بگیرم؟

چهار اپراتور Orange، SFR، Bouygues و Free Mobile، در کشور فرانسه خدمات ارتباطی ارائه می‌دهند. اورنج از نظر تعداد مشترکان، بزرگ‌ترین اپراتور فرانسه است. سیم‌کارت اعتباری اپراتور اورنج با 120 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک و 10 گیگابایت دیتا، 40 یورو قیمت دارد. اعتبار این سیم‌کارت پس از اولین استفاده، 14 روز است.

تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟

با استفاده از اپلیکیشن RATP، شما می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد سیستم حمل‌ونقل شهری پاریس به دست آورید. با استفاده از این اپ می‌توانید جای ایستگاه‌های اتوبوس و مترو را پیدا کنید و از زمان آمدن اتوبوس یا متروی بعدی مطلع شوید. این اپلیکیشن امکانات دیگری نیز دارد که برخی از آن‌ها رایگان نیست.
دوست دارید در پاریس دوچرخه‌سواری کنید اما نمی‌دانید از کجا دوچرخه کرایه کنید؟ اپ Velib به همین منظور طراحی شده است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید ایستگاه‌های دوچرخه نزدیک خود را پیدا کنید و بفهمید آن ایستگاه چند دوچرخه برای کرایه دارد. اگر هم می‌خواهید بدانید آیا ایستگاه مورد نظر شما جایی برای برگرداندن دوچرخه دارد، این اپ به شما کمک می‌کند.

نکات تکمیلی سفر به فرانسه

در پایان مطلب راهنمای سفر به فرانسه در سال 2022، بد نیست تا به برخی از نکات کاربردی سفر به این کشور زیبای اروپایی اشاره کنیم:

  • تجربه پیک نیک: اگر در شهر شلوغ و گرانی مثل پاریس به سر می‌برید، هزینه غذای بیرون رستوران‌ها می‌تواند به سرعت به معضلی اساسی برای شما تبدیل شود. در این میان، هیچ رفتاری فرانسوی‌تر از برپایی پیک نیک در مناظر طبیعی و خوردن خوراکی‌های خانگی نیست. برای همین، شما می‌توانید انواع خوراکی‌ها از جمله پنیر، نان تازه، میوه،گوشت و غیره را خریداری کرده و در فضای آزاد آن را میل کنید که در این حالت، هر وعده غذایی شما کمتر از 10 یورو خواهد شد.
  • انتخاب قطارهای معمولی: عموماً سفر از طریق قطار در قاره اروپا یک گزینه اقتصادی و ارزان محسوب می‌شود و راحت‌ترین روش برای گشت و گذار در کشور فرانسه به شمار می‌آید؛ برای همین، به جای انتخاب خطوط راه آهن سریع‌السیر و گران TGV به سراغ قطارهای معمولی رفته و با هزینه‌ای مناسب، به شهرهای مورد نظر خود سفر کنید.
  • امتحان نوشیدنی‌های بومی: این را به خاطر داشته باشید که قیمت نوشیدنی‌های بومی الکلی و غیرالکلی فرانسه مثل شراب در اغلب اوقات ارزان‌تر از آب بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا طعم آنها را تجربه کنید.
  • خرید از فروشگاه‌های محلی: اگر قرار است بیش از یک هفته در فرانسه حضور داشته باشید و مایل به پرداخت هزینه‌های گزاف برای انواع خوراکی‌های رستورانی نیستید، بهتر است همانند افراد بومی به سراغ بازارها و فروشگاه‌های محلی رفته و مایحتاج اولیه را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید.
  • استفاده از سرویس Rideshare: همانند چیزی که تپ سی در ایران ارائه داد، شما هم این امکان را دارید تا برای سفرهای بین شهری و یا حتی کشوری از خودروی سواری به صورت اشتراکی و از طریق سرویس‌هایی نظیر BlaBlaCar استفاده کنید.
  • خوردن وعده غذایی prix-fixe: این یک منوی غذایی ناهار است که در آن 2 تا 3 وعده غذایی بین 15 تا 20 یورو هزینه دارد. انجام این کار بسیار به صرفه‌تر از سایر گزینه‌های منو بوده و انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود.
  • همراهی با افراد بومی: اگر قصد دارید در هزینه‌های سفر به فرانسه صرفه‌جویی کرده و بینش بومی خوبی از این کشور بدست آورید، پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه Couchsurfing استفاده کنید. جایی که فرد و یا خانواده‌ای بومی از شما پذیرایی کرده و علاوه بر پیدا کردن دوست، می‌توانید هزینه کمتری برای اقامتگاه پرداخت کرده و از امکانات آشپزخانه در زمان سفر استفاده کنید.

در نهایت اگر بخواهیم در مورد جوانب مختلف راهنمای سفر به فرانسه با شما صحبت کنیم، به چیزی بیش از یک مطلب جامع نیاز خواهیم داشت. چنانچه تا به حال سفر اروپا و کشور فرانسه را امتحان نکرده و از اطلاعات کافی برای اپلای ویزای شنگن برخوردار نیستید، می‌توانید تمامی امور اخذ ویزا، رزرو وقت سفارت و تور گردشگری فرانسه را آریابان کیش سپرده و در کمال راحتی برای اوقات تعطیلات خود در بهترین کشور اروپایی دنیا برنامه‌ریزی کنید.

برای رزرو تورهای اروپا با ما تماس بگیرید. 02144669911

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *