جهانگردی

سفر به قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی؛

کشور قبرس شمالی با داشتن آب و هوای معتدل و دلپذیر، سواحل زیبا و جاذبه‌های دیدنی، بهترین مقصد برای گردشگران از سراسر جهان است. این کشور زیبا در ناحیه شمالی جزیره قبرس در دریای مدیترانه واقع شده است. قبرس شمالی یکی از بزرگترین جزیره‌های دریای مدیترانه است. شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس شمالی است.

اغلب مردم در این کشور ترک، مسلمان هستند. اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید، تا انتهای این مطلب با آریابان کیش همراه باشید، زیرا قصد داریم تمامی نکات در رابطه با مسافرت به قبرس شمالی را مورد بررسی قرار دهیم. این مطلب جامع‌ترین راهنمای سفر به قبرس شمالی است که به شما کمک می‌کند اطلاعات دقیقی در رابطه با سفر زمینی به قبرس شمالی، هزینه سفر به قبرس شمالی، مدارک لازم و دیگر موارد مربوطه را به دست آورید.

قبرس شمالی، معروف به جواهر مدیترانه، به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به مقصد موردعلاقه افرادی است که به دنبال مهاجرت هستند. قبرس، شرقی‌ترین جزیره مدیترانه و سومین جزیره بزرگ در این منطقه پس از سیسیل و ساردینیا است. این کشور با داشتن سواحل بی‌شمار، غذاهای عجیب‌وغریب، معماری دیدنی و تاریخ غنی، باعث شده تا بسیاری آن را بهشت روی زمین بنامند!

زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی و تحصیل در شهرهای قبرس شمالی، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و حتی امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی برای فرزندان شما در این کشور وجود دارد. همچنین، فرزندان شما میتوانند در مدارس قبرس شمالی که اکثرا بین المللی هستند، به تحصیل بپردازند. شما می‌توانید پس از ۵ سال زندگی در این کشور، اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید و مشمول اخذ پاسپورت شوید و به‌راحتی به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید.

مردم قبرس شمالی بسیار دوستانه و صمیمی هستند و به مهمان‌نوازی معروف‌اند. جاذبه‌های طبیعی زیبا و دست‌نخورده، هوای تمیز و خیابان‌های بدون شلوغی، کیلومترها خط ساحلی و ماسه‌های طلایی غرق در آفتاب، باعث شده تا این کشور به یکی از توریست پذیرترین کشورها تبدیل شود.

جمهوری ترک قبرس شمالی دارای خط ساحلی است که توسط کوه‌های کارینیا، که به کوه‌های پنج‌انگشتی نیز معروف هستند، احاطه‌شده است. این رشته‌کوه، باریک و طولانی است و حدود ۱۰۰ مایل در امتداد ساحل شمالی جزیره قرار دارد و دامنه‌های شمالی آن، روستاهای کوچک زیبایی را دربرگرفته و دارای چشم‌انداز سواحل باشکوه مدیترانه‌ای است. میزان بارندگی در این رشته‌کوه‌ها، بسیار زیاد است و این کوه‌ها در طول زمستان و بهار، بسیار سرسبز هستند. همچنین، خانه ویرانه‌های سه قلعه باشکوه صلیبیون در بالای قله‌های این رشته‌کوه قرارگرفته‌اند.

شهر نیکوزیا در قبرس شمالی

نیکوزیا، پایتخت قبرس شمالی است. دیدن سواحل و تفریح در دریا، دلیل اکثر کسانی است که برای زندگی، قبرس شمالی را انتخاب می‌کنند. اما متأسفانه در نیکوزیا نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید و در این شهر، ساحلی وجود ندارد. بااین‌حال، زندگی در این شهر مزایای خاصی دارد؛ مثلاً گردشگران کمتری وجود دارند و درنتیجه، بسیاری از صنایع خدماتی (مانند مغازه‌ها یا کافه‌ها و رستوران‌ها) قیمت‌ها را در فصول گردشگری افزایش نمی‌دهند.

نیکوزیای شمالی یک شهر با سازه‌های تاریخی و میدان زیبای Sarayönü در مرکز خود است. سبک معماری این شهر، قرون‌وسطایی است اما بسیاری از سازه‌های مدرن مثل بارها، رستوران‌ها و مغازه‌های پرجنب‌وجوش در این شهر به وجود آمده‌اند. این کلان‌شهر، نقطه تلاقی دین‌ها، مذاهب و ملیت‌های مختلف است.

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

فاماگوستا شهری بزرگ و شلوغ در سواحل شرقی قبرس شمالی است. فاصله آن با کارینیا، بیش از یک ساعت رانندگی است. این شهر، مرکز منطقه گازیماوسا در قبرس شمالی و ترکیبی جذاب از یک بافت قدیمی و مدرن است. فاماگوستا دارای عمیق‌ترین بندر در قبرس شمالی است و بنابراین بزرگ‌ترین کشتی‌ها از اینجا عبور می‌کنند. اگر قصد زندگی کردن در فاماگوستا را دارید، مطمئن باشید که هیچ‌وقت حوصله‌تان سر نمی‌رود! این شهر و اطراف آن، دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری است.

برای تفریح و گردشگری، سواحل اطراف فاماگوستا بهترین انتخاب هستند. بهترین نقطه شروع، کاوش در شبه‌جزیره کارپاز است. یک منطقه بکر و بدون جمعیت، پر از سواحل باشکوه و الاغ‌های وحشی. در مسیر فاماگوستا به کارپاز، از روستایی با نام یونانی Trikomo، عبور خواهید کرد. این روستا در بین مهاجران انگلیسی بسیار محبوب است و یک مرکز مهم گردشگری است.

آیا برای سفر به قبرس شمالی ویزا لازم است؟

اتباع بسیاری از کشورها و همچنین ایرانیان جهت مسافرت به قبرس شمالی به ویزا نیاز ندارند و به همین دلیل این کشور یکی از بزرگترین پذیرنده‌های گردشگر از تمام نقاط جهان است. لازم به ذکر است با وجود اینکه برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز ندارید، اما تمامی گردشگران باید قطعا” شناسنامه، مدارک شناساسیی لازم و گذرنامه را هنگام سفر همراه خود داشته باشند.

کشور قبرس شمالی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری است که گردشگران می‌‎توانند خیلی آسان و به روش قانونی به قبرس شمالی سفر کنند و به صورت آسان و کم‌هزینه از مسافرت به قبرس شمالی نهایت لذت را ببرند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که فقط در صورت سفر به قبرس شمالی و صرفا جهت بازدید از این کشور، به ویزا نیاز ندارید. اما اگر قصد شما مهاجرت باشد می‌‎بایست حتما ویزا داشته باشید. به طور کلی سفر به قبرس شمالی بدون ویزا به آسانی امکان‌پذیر است و شما قادر هستید خاطره‌ای به یاد ماندنی را در سفر به قبرس شمالی تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از کشورهایی است که در اکثر فصل‌های سال می‌تواند بهترین مقصد گردشگری باشد. جاذبه های گردشگری قبرس شمالی در هر فصل جذابیت خاصی جهت بازدید دارد و مسافران می‌‎توانند به بهترین شکل ممکن اوقات فراغت خود را سپری کنند؛ اما طبق تجربه و عقیده بسیاری از گردشگرها، بهترین فصل برای مسافرت به قبرس شمالی، فصل بهار و تابستان است؛ چرا که در این فصول هوا گرمتر و روزها بلندتر است و برای گردش و تفریح فرصت بیشتری وجود دارد.

بررسی هزینه سفر به قبرس شمالی

جهت بررسی هزینه سفر به قبرس شمالی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. هزینه مسافرت به قبرس شمالی، شامل هزینه‌های خرید بلیط، هزینه خوراک و هزینه اجاره سوئیت و غیره است. لازم به ذکر است مقصد انتخابی شما برای سفر تاثیر زیادی روی هزینه های سفر دارد. اگر مکان‌های لاکچری با امکانات رفاهی سطح بالا را انتخاب کنید، قطعا هزینه‌های سفر افزایش می‌یابد. همچنین مدت زمان اقامت شما، یکی دیگر از راه‌های تاثیرگذار روی هزینه سفر به قبرس شمالی است. مسافرت به قبرس شمالی از روش‌های زمینی، دریایی و هوایی انجام می‌‎شود و هزینه سفر از طریق هر یک از این روش‌ها متفاوت است.

شرایط سفر به قبرس شمالی از ترکیه

کشور قبرس شمالی مرز دریایی و هوایی مستقل ندارد که این موضوع به دلیل مسائل سیاسی بلاتکلیف از زمان جنگ قبرس است. شما باید برای سفر به قبرس شمالی ابتدا وارد ترکیه شوید و سپس از راه ترکیه وارد کشور قبرس شمالی بشوید که در ادامه تمامی روش‌ها برای سفر به قبرس شمالی از ترکیه معرفی شده‌اند.

سفر زمینی به قبرس شمالی

دانشجویان خارجی معمولا از این نوع سفر استقبال فراوانی می‌کنند. در این نوع سفر که با ماشین شخصی انجام می‌شود، شما قادر هستید با خودروی شخصی خود به کشور ترکیه وارد شوید؛ سپس از راه‌های زمینی به آنتالیا یا بنادر مرسین بروید و با کشتی به یکی از بنادر قبرس شمالی مانند فاماگوستا یا بندر گیرنه بروید و در نهایت با خودروی شخصی خود وارد قبرس شمالی شوید.

اگر تمایل دارید از راه سفر زمینی به قبرس شمالی استفاده کنید، در نظر داشته باشید که داشتن گواهینامه بین‌المللی یا گواهینامه قبرس شمالی ضروری است. مساله مهم دیگر پرداخت عوارض هنگام خروج از کشور و رعایت قوانین است. سفر زمینی به قبرس شمالی مزیت‌های زیادی دارد. به طور مثال یک خانواده چهار نفره که می‌‎خواهند بار زیادی از ایران با خود ببرند، قادر هستند با پرداخت هزینه کمتر به قبرس شمالی سفر کنند.

سفر هوایی به قبرس شمالی

راحت‌ترین راه سفر به قبرس شمالی، سفر هوایی است. از سال 1402 امکان پرواز مستقیم از تهران به قبرس شمالی فراهم شده است. راه‌اندازی این خط هوایی باعث شده تا سفر به قبرس شمالی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر شود. برای سفر به قبرس شمالی از ایران، با توجه به نزدیک بودن کشور قبرس شمالی به ایران می‌توانید هم از راه زمینی و هم از راه هوایی به این کشور زیبا و دیدنی سفر کنید. 

مدارک لازم برای سفر به قبرس شمالی

برای سفر به قبرس شمالی که تنها به منظور بازدید از این کشور انجام می‌شود، به ویزای توریستی که دارای 30 روز اعتبار است نیاز دارید. اگر برای محل اقامت خود هتلی را انتخاب کرده‌اید و یا از پلتفرم هایی مانند آریابان کیش جهت رزرو هتل استفاده کرده‌اید، توصیه ما به شما این است که پرداخت هزینه را انجام دهید و مدرک پرداخت را به مامور کنترل پاسپورت ارائه دهید.

اگر جهت بازدید کردن از پروژه‌های املاک قصد مسافرت به قبرس شمالی را دارید، توصیه می‌‎شود از شرکت‌های معتبر سرمایه‌گذاری دعوتنامه بگیرید. موارد گفته شده جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در فرودگاه می‌‎تواند بسیار کارآمد باشد.

رستوران‌ها و غذاهای محلی در قبرس شمالی

در کشور قبرس شمالی رستوران‌های مشهوری وجود دارد که انواع غذاهای ترکی را مناسب با هر سلیقه و ذائقه سرو می‌کنند. در این رستوران‌ها پیش از سرو غذای اصلی پیش‌غذاهای خوشمزه‌ای شامل غذاهای گرم و سرد در حجم کم برای مشتریان آماده می‌‎شود که طرفداران زیادی دارد.

رستوران آمبیانس یکی از رستوران‌های معروف و برجسته در کشور قبرس شمالی است که در شهر زیبای گیرنه واقع شده است که منظره‌های بسیار زیبایی از دریای مدیترانه را به نمایش گذاشته است. این رستوران با سرو غذاهای درجه یک بسیار مشهور شده است و باعث شده که همواره یکی از رستوران‌های شلوغ شهر باشد. شما می‌توانید انواع غذاهای اروپایی و مدیترانه‌ای را در این رستوران نوش جان کنید و از خوردن انواع کباب‌های ترکی لذت ببرید.

یکی دیگر از رستوران‌های معروف قبرس شمالی، رستوران نیازی است که با سرو انواع بی نظیری از کباب‌ها در سراسر جهان مشهور شده است. این رستوران که روبروی هتل دام Dome در شهر گیرنه قرار دارد، ارائه دهنده انواع کباب‌ها مانند کباب گوشت مرغ، بره و گاو است. معروف‌ترین غذای این رستوران کباب بره کامل است. استیک‌های آبدار نیز یکی دیگر از غذاهای محبوب این رستوران است.

در رستوران افندی بارکه در خیابان کامیل پاشا و در شهر گیرنه واقع شده است، انواع غذاهای گیاهی، اروپایی و مدیترانه‌ای ارائه می‌‎شود. این رستوران علاوه بر فضای داخلی از فضای باز نیز بهره می‌برد و لذت غذا خوردن را برای شما دوچندان می‌‎کند. همچنین بهترین نوشیدنی‌های محلی نیز در این رستوران به مشتریان ارائه می‌شود.

در رستوران السابور لاتینا غذاهایی مانند استیک‌ها، پاستا یا رشته فرنگی آسیایی سرو می‌‎شود. داشتن منوی ویژه کودکان و امکان صرف غذا در فضاهای باز، از دیگر ویژگی‌های این رستوران است. این رستوران با سبک غذاهای مدیترانه ای، ایتالیایی، اروپایی و غذاهای گیاهی و بدون کلوتن یکی از رستوران‌های محبوب قبرس شمالی است.

تجربه بهترین سفر به قبرس شمالی با آریابان کیش

آریابان کیش یکی از باسابقه‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های مهاجرتی است که با برخورداری از سال‌ها تجربه، تلاش بر آن دارد تا با رائه بهترین روش‌ها و مشاوره‌ها برای سفر و مهاجرت به قبرس شمالی، لذت سفری به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. مجموعه آریابان کیش مفتخر است با ارائه یک راهنمای کامل از سفر به قبرس شمالی شما را در این مسیر به بهترین شکل ممکن همراهی کند و جهت دستیابی شما مخاطبان عزیز به اهداف و رویاهایتان، بهترین مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها را به شما ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

بهترین فصل سفر به قبرس شمالی چه فصلی است؟

بهترین فصل برای سفر به قبرس شمالی، فصول بهار و تابستان است.

آیا برای سفر به قبرس شمالی ویزا لازم است؟

خیر جهت سفر به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارید اما باید مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشید.

چه مدارکی برای ورود به قبرس شمالی نیاز دارم؟

جهت سفر به قبرس شمالی به ویزای توریستی 30 روزه، مدرک پرداخت هزینه اقامتگاه و یا دعوتنامه و مدارک شناسایی نیاز دارید.

چگونه می‌توان بهترین اقامتگاه را در سفر به قبرس شمالی انتخاب کرد؟

بهترین مناطق قبرس شمالی برای رزرو هتل در زمان سفر به قبرس شمالی، سه منطقه گیرنه، فاماگوستا و بافرا است.

جمع بندی

اگر قصد سفر به قبرس شمالی را دارید و نیازمند یک راهنمای خوب هستید، ما در آریابان کیش  آماده کمک به شما عزیزان هستیم. در این مطلب ما با شرایط و مدارک لازم برای سفر به کشور قبرس شمالی آشنا شدیم و نکات لازم را خدمت شما ارائه دادیم. لطفا در صورت هر گونه سوال درباره مسافرت به قبرس شمالی، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای رزرو مناسب ترین تور قبرس همین الان تماس بگیرید. شماره تماس: 02144669911

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *