جهانگردی

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

راهنمای سفر به کشور ارمنستان و استفاده از خدمات آن

از قبل از سفر تا اتمام سفر

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری محصور در خشکی در قفقاز جنوبی،غرب آسیا است.که در سرزمین کوهستانی ارمنستان واقع است.

این کشور،از شمال با گرجستان،ازشرق با جمهوری آذربایجان و قره باغ،از جنوب با ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و از غرب با ترکیه مرز مشترک دارد.

پایتخت این کشور،ایروان و زبان رسمی آن ارمنی است.

سفر به این کشور با توجه به شرایط مناسب پرداختی و خرج کرد مناسب مقصد نهایی خیلی از هموطنان کشور عزیرمان ایران می باشد.

گردشگری در ارمنستان:

گردشگری یکی از منابع اصلی درآمد کشور ارمنستان می باشد.که نقش مهمی در اقتصاد ارمنستان ایفا می کند.

در سال های اخیر، ورود گردشگران خارجی به این کشور افرایش داشته است.

عمده گردشگران خارجی حاضر در ارمنستان،از کشورهای منطقه به این کشور سفر می کنند.

بر اساس آمار سال 2014 (میلادی)،44 آن ها از روسیه،28 درصد از گرجستان،12 تا 14 درصد از اتحادیه اروپا و 7 درصد از ایران می باشند. از عوامل موثر در رونق صنعت گردشگری در این کشور، می توان به توسعه زیرساخت های لازم،تنوع بخشی به محصولات گردشگری،شناساندن مناسب این کشور در رسانه های جهان،لغو روادید برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها و اعطای آسان ویزا برای مسافران بیشتر کشورها و اتخاذ سیاست آسمان باز اشاره کرد.

بنابر آمار وزارت اقتصاد ارمنستان،در نیمه نخست سال 2014 میلادی در مجموع 495967 گردشگر خارجی به ارمنستان سفر کردند.

که در 17/3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

دریاچه سوان:

بزرگترین دریاچه قفقاز و از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان است.که در بلندای 1916 متری سطح دریا واقع شده است. این دریاچه از نظر جغرافیایی در مرکز ارمنستان در استان گغارکونیک در ارتفاع 1900 متر از سطح دریا قرارگرفته است.

مساحت کل آبریز آن 5000 کیلومتر مربع می باشد.و از 28 رودخانه و نهر تغذیه می شود.90 درصد ماهی ها و 80 درصد خرچنگ های ارمنستان از دریاچه سوان تامین می شوند. سوان از دو کلمه sev (به معنی سیاه) و vank (به معنی صومعه ) گرفته شده است.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

بال های تاتو:

طولانی ترین تله کابین کابلی بدون توقف جهان به طول 5.7 کیلومتر می باشد.این خط می تواند دسترسی به صومعه تاتو،یکی از مهمترین مراکز مذهبی کشور ارمنستان و اصلی ترین جاذبه توریستی این کشور را تسهیل بخشید.این تله کابین از مناطق بسیار زیبا و دیدنی عبور می کند. تله کابین بال های تاتو در واقع راه دستیابی به کلیسای تاریخی صومعه تاتو است.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

دیلیجان:

شهری سرسبز در شمال ارمنستان است.این شهر در ارمنستان واقع شده است و به آن سوئیس کوچک گفته می شود.

پارک ملی دیلیجان،یکی از 4 پارک حفاظت شده ارمنستان می باشد.مساحت این پارک 240 کیلومتر است.و در شمال شرقی استان تاووش ارمنستان قرار دارد.این پارک ملی برای مناظر،تنوع زیستی،چشمه های غنی آب معدنی بهاری و آثار فرهنگی و طبیعی اش مشهور می باشد.

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

معبد گارنی:

یک معبد هلنستیک کلاسیک در روستای گارانی ارمنستان می باشد.در سال 1970 این معبد بازسازی شد.ساختار این معبد مربوط به زمان قبل از مسیحیت است.به گمان این معبد توسط پادشاه تیرداد در سده اول به عنوان یک معبد برای میهر ساخته شده است.

در اوایل سده چهارم پس از میلادی گرویدن ارمنیان به مسیحیت این معبد به خانه تابستانی خسروی دخت،خواهر تیرداد سوم تبدیل شد.

در سال 1679 میلادی در اثر زلزله این معبد فرو ریخت. و در سده 19 میلادی به بازسازی آن پرداختند.

این معبد به عنوان یکی از جاذبه های توریسم ارمنستان شناخته شده است.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

صومعه گغارد:

یک صومعه قرون وسطی در استان کوتیاک می باشد.که تا حدی در کوه مجاور حک شده است.و توسط صخره احاطه شده است.صومعه گغارد بعنوان میراث جهانی توسط یونسکو ثبت شده است.در حالیکه کلیسای اصلی در سال 1215ساخته شده بود.صومعه پچیده گغارد در سده 4 توسط گریگور روشنگر در محل چشمه مقدس داخل یک غار تاسیس گردید.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

صومعه خور ویراپ:

به معنی گودال عمیق یا چاه عمیق یک صومعه ارمنی واقع در دشت آرارات در نزدیکی مرز ترکیه می باشد.این صومعه میزبان کلاس های دینی و اعضای کلیسای کاتولیک می باشد.شهرت این صومعه مربوط به زمان زندانی شدن گریگور روشنگر توسط پادشاه تیرداد ارمنستان می باشد.این صومعه داخل مراتع سبز و باغ های انگور احاطه شده است و از صومعه کوه آرارات قابل مشاهده است.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

موزه تاریخ ایروان:

یک موزه وسیع با بخش های باستان شناسی،سکه شناسی،قوم نگاری،تاریخ مدرن و مرمت است.این موزه یک مجموعه ملی با 400000 اثر میباشد.که در سال 1920 تاسیس شد.35 درصد از موارد به باستان شناسی،8 درصد مربوط به مردم نگاری،45 درصد مربوط به سکه شناسی و 12 درصد مربوط به اسناد و مدارک می باشد.به همین دلیل به عنوان موزه ملی ارمنستان در نظر گرفته شده است.

این موزه در میدان جمهوری ارمنستان قراردارد.این موزه سومین مجموعه بزرگ برنزی جهان مربوط به قبل از میلاد است.دارای کتیبه به خط میخی مربوط به 782 سال قبل از میلاد در مورد پایه و اساس شهر اربونی است.مجموعه ای از سکه های یونانی-مقدونی،سلوکی،اشکانی ، رومی،ساسانی،روم شرقی،عربی،وسکه های طلا،مس و نقره سلجوقی که در ارمنستان منتشر شده است.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

موزه ماتناداران:

انستیتو نسخ خطی باستانی،یک موزه نسخ خطی،مرکز تحقیقات و موزه ایروان ارمنستان است.هم چنین ماتناداران یکی از ثروتمندترین موزه های نگهداری نسخ و کتاب های مربوط به قرون وسطی از جمله کتاب های تاریخ،فلسفه،طب،هنر و … در ارمنستان و دنیا می باشد.

 

سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان

 

از دیگر جاذبه های دیدنی و قابل مشاهده و حتی مطالعه برای شما عزیزان به تیتر های زیر اشاره خواهیم کرد.

1-پوشاک ارمنی

2-ادبیات ارمنی 

3-معماری ارمنی 

4-رقص ارمنی 

5-قالی ارمنی

6-موسیقی ارمنی 

سبک غذا و آشپزی در ارمنستان:

درباره تغذیه ارمنیان از دیرباز و از زمان حکومت پادشاهی آراراتیان اطلاعاتی در دسترس است.پایه و اساس این شیوه تغذیه را از رشته های مختلف کشاورزی می توان دانست.در ارمنستان باستان تاکستان های بزرگی وجود داشت و پرورش درخت انگور(مو) از اهمیت خاصی برخوردار بود.در کنار زراعت و مزرعه داری انواع مختلف دام داری ها نیز رواج داشت.محصولات مختلف کشاورزی و دامداری همراه با گیاهان طبیعی در دشت ها که بصورت خود رو در دسترس مردم سرزمین آرمن بود.پایه و اساس شیوه خورد و خوراک و تغذیه آنان را فراهم کرد.

 

در صورت نیاز به خرید تور های جذاب و قیمت مناسب و حتی پروازهای بصرفه برای کشور زیبا ارمنستان

با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان فروش شرکت ما در کمترین زمان ممکن بهترین پیشنهادات را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

 

شماره های تماس بخش فروش شرکت آریابان کیش:

021-44669911

09191180183

 

آدرس ما :

تهران – اکباتان – فاز يک – خ شهيد نفيسي – روبروی ورودی a1 – پلاک 19 – جنب بانک پارسيان

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *